Hoi, gefeliciteerd met dit leuke resultaat. Ik heb zelf in een gezelschapbak zwemmende jongen gehad maar dat was van korte duur; de andere vissen liggen als het ware op de loer om er één op te slorpen. Allereerst moet je de mazzel hebben dat de eitjes bevrucht zijn, zo niet dan worden ze wit. Na 3 dagen beginnen de ouders een ander blad te poetsen, dit wordt de creche voor de larfjes. Niet schrikken; ze nemen één voor één alle eitjes op, knagen de schaaltjes door en spugen de larfjes heel voorzichtig uit op het blad. (geweldig gezicht!!!) nu worden de larfjes constant bewaaierd, je ziet ze friemelen. Na 3 dagen gaan de eerste witte dingetjes proberen te zwemmen, de ouders nemen ze in de bek en spugen ze op het blad terug. Dan, wanneer ze allemaal los zijn, wordt het gevaarlijk want dan hebben de ouders ogen te kort. Helaas is dit het moment waarop ze sneuvelen tenzij je ze wegvangt, daar zijn de ouders helemaal niet blij mee en kunnen depressief raken en doodgaan. Vaak komt het helaas niet zover omdat veel maanvissen hun legsel gewoon opeten. Veel maanmannen zijn steriel (doorkweek). Maar toch, blijf proberen! Ik heb een heel zwak lampje (5 wt) 's nacht aan, beetje indirect op het legsel. De laatste keer heb ik het lampje niet aangehad omdat ik weg was en dit legsel is verdwenen.
Het is een wonder om te zien hoe vissen met hun jongen om gaan. Neem maar vrij van je werk als het zover is want het is zeker de moeite waard! Succes!!!!!