mijn ervaring met draadalg

Kenzo
0-200
0-200

Re: mijn ervaring met draadalg

Bericht door Kenzo »

doemijdiema schreef:
bondbelgium schreef: Als het binnen een maand niet opgelost is, haal ik ALLE planten eruit en zet ik nieuwe (planten)!!!
Daarmee los je het probleem niet op. Komt op de nieuwe planten dan net zo hard weer terug.
Dat heeft bij geholpen hoor,behandelen is al te laat als het al ene plaag word,je zou moeten behandelen vanaf het eerste sliertje dat je ziet,zijn het er al meer,dan is het moeilijker,ik had nieuwe planten gezet en elke week eysycarbo toegevoegt en tot nu toe nog geen algen terug...

Patman
800-1000
800-1000

Bericht door Patman »

Tsja... als groene draadalg zijn draai heeft gevonden, en goed groeit dan zijn de omstandigheden voor plantengroei dus goed (of wellicht te goed..). Het veranderen van belichtingstijden en zo heeft dus geen zin, want daar heb je ook de gewone planten mee.. Het kritisch bekijken van het aangeboden verlichtingsspectrum is wel aan te raden... Is er sprake van fel witte tot blauwe verlichting? Kan deze lamp vervangen worden voor een lamp met meer rood? (kleur 830)

Uiteindelijk moeten de planten de strijd winnen van de draadalg. En dat doe je door het de planten naar de zin te maken en de algen niet. dit voornamelijk door de nitraat-hoeveelheid in de gaten te houden. Veel nitraat, veel groene algen.
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Onderwerp auteur
Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

Patman schreef:Tsja... als groene draadalg zijn draai heeft gevonden, en goed groeit dan zijn de omstandigheden voor plantengroei dus goed (of wellicht te goed..). Het veranderen van belichtingstijden en zo heeft dus geen zin, want daar heb je ook de gewone planten mee.. Het kritisch bekijken van het aangeboden verlichtingsspectrum is wel aan te raden... Is er sprake van fel witte tot blauwe verlichting? Kan deze lamp vervangen worden voor een lamp met meer rood? (kleur 830)

Uiteindelijk moeten de planten de strijd winnen van de draadalg. En dat doe je door het de planten naar de zin te maken en de algen niet. dit voornamelijk door de nitraat-hoeveelheid in de gaten te houden. Veel nitraat, veel groene algen.
klopt helemaal. zoals boven te lezen is, is dat 1 van de dingen die ik ook heb gedaan, de lamp veranderen waardoor een ander spectrum boven de bak hangt.

ik had een juwel daylight en nature. echter de daylight heb ik vervangen voor een Color. sinds ik van de draadalg af ben ik ik nergens meer last van gehad. het is niet meer terug gekomen, en heb absoluut geen alg maar. op de foto's kan je zien hoe erg het was.

welke lampen heb je nu boven de bak hangen dan ?