bakje opnieuw inrichten,tips?!
bakje opnieuw inrichten,tips?!
Hallo allemaal,
Ik wil mijn bakje opnieuw inrichten.
wie heeft er voor mij nog leuke tips om zelf holltjes en stammetjes enzo te maken??
Alles is welkom!!!!
dank je wel alvast!!!
Ik wil mijn bakje opnieuw inrichten.
wie heeft er voor mij nog leuke tips om zelf holltjes en stammetjes enzo te maken??
Alles is welkom!!!!
dank je wel alvast!!!
Groetjes Ilonka
-
jari4now
Re: bakje opnieuw inrichten,tips?!
Hoi Ilonka,
Met Polystyreen(tempex/piepschuim) en/of Purschuim kan je...als je creatief ben (ik dus helemaal niet) veel leuke dingen maken.
Hiervan kun je veel terug vinden in het topic zelfbouwprojecten.
Een aantal leden hebben heel mooi omschreven hoe je dat allemaal zou kunnen doen.
Maar ook halve kokosnoten worden regelmatig gebruikt.
Met Polystyreen(tempex/piepschuim) en/of Purschuim kan je...als je creatief ben (ik dus helemaal niet) veel leuke dingen maken.
Een aantal leden hebben heel mooi omschreven hoe je dat allemaal zou kunnen doen.
jari4now schreef:Hoi Ilonka,
dacht dat purschuim giftig was.
Dank je wel voor de tip!!!
Groetjes Ilonka
-
jari4now
Ilonka,
Purschuim is niet meer giftig na uitharding, wel is het aan te raden het met tegellijm te bewerken, ook daarover is veel terug te vinden in verschillende topics.
Veel plezier met het maken ervan......
Purschuim is niet meer giftig na uitharding, wel is het aan te raden het met tegellijm te bewerken, ook daarover is veel terug te vinden in verschillende topics.
Veel plezier met het maken ervan......
nog een goede tip voor holletjes, is lavasteen.
lavasteen is een redelijk "zachte" steen, en dus makkelijk te bewerken met een bijteltje. erg makkelijk voor holletjes te maken e.d.
hou er echter wel rekening mee dat het een "scherpe" steensoort is.
lavasteen is een redelijk "zachte" steen, en dus makkelijk te bewerken met een bijteltje. erg makkelijk voor holletjes te maken e.d.
hou er echter wel rekening mee dat het een "scherpe" steensoort is.
-
yvon
Als je voor lavastenen kiest, raad ik je aan die bij een tuincentrum te kopen en niet bij een dierenwinkel, dat scheelt drastisch in de prijs ben ik zelf pasgeleden achter gekomen.
Bij de dierenwinkel betaal je over het algemeen een euro per stukje.
In het tuincentrum een paar dubbeltjes per kilo, let er dan wel op als de stenen buiten liggen dat je ze beter kunt kopen als ze droog zijn.
Klinkt raar, maar als de stenen nat zijn, wegen ze zwaarder en betaal je meer voor dezelfde stenen.
Veel plezier.
Bij de dierenwinkel betaal je over het algemeen een euro per stukje.
In het tuincentrum een paar dubbeltjes per kilo, let er dan wel op als de stenen buiten liggen dat je ze beter kunt kopen als ze droog zijn.
Klinkt raar, maar als de stenen nat zijn, wegen ze zwaarder en betaal je meer voor dezelfde stenen.
Veel plezier.
Misschien eens denken aan plantenmatjes plaatsen. 
Herman schreef:Misschien eens denken aan plantenmatjes plaatsen.
Wat bedoel je daarmee??
Groetjes Ilonka
een planten mat is een matje vol met kleine plantjes die je kant en klaar in je aqua kan doen, meestal zijn dat plantjes voor de voorgrond..
http://www.aquaplantsonline.nl

Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Biancab schreef:een planten mat is een matje vol met kleine plantjes die je kant en klaar in je aqua kan doen, meestal zijn dat plantjes voor de voorgrond..
Groeit zo'n matje niet heel er snel en ver uit??
Niet dat ik binnen een hele korte periode mijn hele bodem bedekt heb,of kan ik die makkelijk "scheuren" als het te groot wordt?
Groetjes Ilonka
ligt eraan van welke plantensoort je een matje koopt. de ene groeit sneller dan de ander.
maar je kan het makkelijk bij houden door rondom het matje de nieuwe schuitjes eruit te trekken
maar je kan het makkelijk bij houden door rondom het matje de nieuwe schuitjes eruit te trekken