Vraagje aanschaf crystal red garnaal.
-
yvon
Onderwerp auteur
Vraagje aanschaf crystal red garnaal.
Waar kan ik nu het beste op letten als ik crystal red garnalen aan wil schaffen.
Zijn er bepaalde dingen zoals bijvoorbeeld tekeningen die duidelijkheid geven of het zuivere crystal red zijn en zijn er tips om te zien of ze ook gezond zijn en niet TE oud ?
Zijn er bepaalde dingen zoals bijvoorbeeld tekeningen die duidelijkheid geven of het zuivere crystal red zijn en zijn er tips om te zien of ze ook gezond zijn en niet TE oud ?
Re: Vraagje aanschaf crystal red garnaal.
Wat ik ervan weet is dat hoe meer wit erin zit des te duurder ze zijn, dat zijn de hogere klassen dus.
crystal red word onderverdeeld in verschillende "grades" echter weet de winkelier daar vaak niet zo veel van 
het beste die je kan krijgen hebben mooie strakke witte banden. de meest goedkope hebben nog amper wit, of amper rood in zich.
dus als je gaat kopen, kijk gewoon of je ze nog wel mooi rood/wit vind hebben. als ze hier niet meer een duidelijk onderscheid in hebben zou ik het niet meer doen (aangezien je al snel een 6 tot 10 euro per stuk betaald).
als je eenmaal een paar mooie hebt gevonden, kan je ze het het beste met minimaal 5 houden. en dan in een rustig bakje waar ze zich veilig voelen. dan zullen ze ook over gaan tot kweek. voelen ze zich niet veilig, dan zullen ze ook niet gaan kweken (of je moet weer grotere groep hebben waardoor ze zich veilig voelen)
als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het wel weer
het beste die je kan krijgen hebben mooie strakke witte banden. de meest goedkope hebben nog amper wit, of amper rood in zich.
dus als je gaat kopen, kijk gewoon of je ze nog wel mooi rood/wit vind hebben. als ze hier niet meer een duidelijk onderscheid in hebben zou ik het niet meer doen (aangezien je al snel een 6 tot 10 euro per stuk betaald).
als je eenmaal een paar mooie hebt gevonden, kan je ze het het beste met minimaal 5 houden. en dan in een rustig bakje waar ze zich veilig voelen. dan zullen ze ook over gaan tot kweek. voelen ze zich niet veilig, dan zullen ze ook niet gaan kweken (of je moet weer grotere groep hebben waardoor ze zich veilig voelen)
als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het wel weer
dit is wat is zelf heb rondlopen:

op een schaal van 1 tot 10 is dit dan een 6 a 7 a 8
dit is het beste (en duurste) wat je kan krijgen:

op een schaal van 1 tot 10 is dit dan een 9 a 10
en deze de goedkoopste, en dus slechtste. (dan kan je beter vuurgarnalen nemen)

op een schaal van 1 tot 10 is dit dan een 1 a 2

op een schaal van 1 tot 10 is dit dan een 6 a 7 a 8
dit is het beste (en duurste) wat je kan krijgen:

op een schaal van 1 tot 10 is dit dan een 9 a 10
en deze de goedkoopste, en dus slechtste. (dan kan je beter vuurgarnalen nemen)

op een schaal van 1 tot 10 is dit dan een 1 a 2
-
yvon
Onderwerp auteur
Allebei bedankt voor de uitleg, het is me nu ook wel duidelijk dat het bij de crystal red garnalen heeeeel belangrijk is om goed op te letten en dat er meerdere factoren meespelen dan bij bijvoorbeeld de vuurgarnalen, ik weet nu waar ik op moet letten om de goeie er tussenuit te halen en ook hoe ik het vermijden kan als iemand me wil bedonderen.
Ik wist ook niet dat er verschillende grades/klassen zijn.
Weer wat nuttigs geleerd
Ik ga dan ook (zodra we de plek ervoor hebben) proberen ze te bemachtigen bij een hobbykweker, in de dierenwinkel betaal je je helemaal scheel, zeker als je er minstens 10 wil hebben.
Ik wist ook niet dat er verschillende grades/klassen zijn.
Weer wat nuttigs geleerd
Ik ga dan ook (zodra we de plek ervoor hebben) proberen ze te bemachtigen bij een hobbykweker, in de dierenwinkel betaal je je helemaal scheel, zeker als je er minstens 10 wil hebben.
helaas kan ik je er (nog) niet aan helpen, want ze zitten nog in de garnalenbak, en hebben helaas nog geen jongen gehad.
ook de vuurgarnalen zitten nu even in de kweek
maar mogelijk on de toekomst zal ik ze via dit forum ook gaan verkopen
als je van plan bent met crystal red te kweken, is het het beste alleen met de mooiste door te kweken. op die manier behoud je de hooge klassen, en kan je, na veel doorkweken, ook van de mider goede weer hele mooie maken.
ook de vuurgarnalen zitten nu even in de kweek
maar mogelijk on de toekomst zal ik ze via dit forum ook gaan verkopen
als je van plan bent met crystal red te kweken, is het het beste alleen met de mooiste door te kweken. op die manier behoud je de hooge klassen, en kan je, na veel doorkweken, ook van de mider goede weer hele mooie maken.
-
yvon
Onderwerp auteur
Ik kan ze voorlopig toch nog niet kwijt in de bakken, dus ik houd het topic van de verkoop hier in de gaten dante.
En je mag me natuurlijk ook een pb geven als je jongen hebt
En je mag me natuurlijk ook een pb geven als je jongen hebt
zal nog wel even gaan duren hoor
maar zodra ik voldoende voor de verkoop heb laat ik het je weten 
-
lesley
Onderwerp auteur
Ik heb ondertussen een kweekbak gemaakt met garnalen aangezien mijn lieve kogelvisjes ze ook erg lekker vinden
. Ik heb er 2 zwangere in zitten nu dus als het voortplanten voorspoedig gaat mag je er hier ook wel wat op komen halen. Wat eruit komt durf ik niet te zeggen aangezien ik mooie maar ook minder mooie heb lopen. Moet eigenijk weer een 10stuks van iemand anders erbij in hebben. Maar mocht je in de buurt van Utrecht wonen PM me dan maar even dan mag je over een maandje wel CR garnalen op komen halen.
-
yvon
Onderwerp auteur
Bedankt voor het aanbod lesley, maar utrecht is toch een behoorlijk stukje hier vandaan en een eind reizen zit er voorlopig even niet in hier, onder andere door tijd gebrek.
Pas weer begonnen met werken en na er zo lang uit gelegen te hebben is het ontzettend wennen, dus ik doe het even rustig aan nu
Zou je misschien wat foto's van je garnalen kunnen maken, de mensen hier zien allemaal graag foto's, dus het zou leuk zijn als je ons mee wil laten genieten van je garnalen
Groetjes yvon.
Pas weer begonnen met werken en na er zo lang uit gelegen te hebben is het ontzettend wennen, dus ik doe het even rustig aan nu
Zou je misschien wat foto's van je garnalen kunnen maken, de mensen hier zien allemaal graag foto's, dus het zou leuk zijn als je ons mee wil laten genieten van je garnalen
Groetjes yvon.
toch ben ik het zeker niet overal mee eens hoor.
garnalen moet je met minimaal 10 houden.
rustige bak hebben met niet te grote en roofzuchtige vissen.
de duurste is zo goed als helemaal wit.
die zijn zeldzaam en bijzonder prijzig.
ik raad je aan om je eerst goed te informeren over dit prachtige beesje.
hier heb ik 2 links voor je.
en als je vragen hebt kan je altijd bij mij terecht.
ik ben behoorlijk thuis in de garnalen.
http://www.aandeanderekantvanhetglas.nl ... _red_.html
http://www.aandeanderekantvanhetglas.nl ... ingen.html
gr kevin
garnalen moet je met minimaal 10 houden.
rustige bak hebben met niet te grote en roofzuchtige vissen.
de duurste is zo goed als helemaal wit.
die zijn zeldzaam en bijzonder prijzig.
ik raad je aan om je eerst goed te informeren over dit prachtige beesje.
hier heb ik 2 links voor je.
en als je vragen hebt kan je altijd bij mij terecht.
ik ben behoorlijk thuis in de garnalen.
http://www.aandeanderekantvanhetglas.nl ... _red_.html
http://www.aandeanderekantvanhetglas.nl ... ingen.html
gr kevin
soms zijn de kleinste de leukste 
-
yvon
Onderwerp auteur
Dank je wel kef.
Vooral die onderste link is zeer interresant, toevallig heeft m'n vriend gisteren nog cristal red in de dierenwinkel hier in de omgeving gezien, die waren ook van de slechtste soort, gadatie c, wazig rood en het beetje wit wat ze hadden leek meer cremekleurig.
Heel handige link, al zal het moeilijk zijn om bij aanschaf de gradaties te kunnen onderscheiden voor een leek op het gebied van cristal red garnalen
Groetjes yvon.
Vooral die onderste link is zeer interresant, toevallig heeft m'n vriend gisteren nog cristal red in de dierenwinkel hier in de omgeving gezien, die waren ook van de slechtste soort, gadatie c, wazig rood en het beetje wit wat ze hadden leek meer cremekleurig.
Heel handige link, al zal het moeilijk zijn om bij aanschaf de gradaties te kunnen onderscheiden voor een leek op het gebied van cristal red garnalen
Groetjes yvon.
print de pagina uit van de grade indicaties,neem het me naar de winkel en zoek ze zo uit.
tis maar een ideetje
hihi
tis maar een ideetje
soms zijn de kleinste de leukste 
-
yvon
Onderwerp auteur
Daar had ik even niet aan gedacht

-
Gast
Onderwerp auteur