dat is inderdaad wel erg gemakkelijkDiscuskwekerij Bèrrege schreef:Dat is heel simpel Dante, Bianca gaat voor de bak staan en dan komen alle mannetjes naar voren en roepen dan BON CHICA WOU WOU
2 nesten in 1 weekend tijd...
Re: 2 nesten in 1 weekend tijd...
-
Biancab
Onderwerp auteur - 400-600

dat duurt nog wel een maandje of 2 a 3 denk ik...precies weet ik t niet..en van de allerkleinste duurt t nog langer..Dante schreef:want hoe lang duurt dat eigenlijk dan voordat je het kan zien bij zo'n soort ?
# jongens blijven we wel ontopic....
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
op internet word er beweerd dat ze een bak van 1,40 m nodig hebben :S lijkt me wel ontzettend groot voor zo'n rustige vis.
die komkommer, maak je die dan nog van te voren schoon ofzo ?
ook zag ik staan uitgeweekte sla. nu weet ik alleen niet wat ze met uitgeweekt bedoelen dan ?
**EDIT**
hier het citaat dat ik heb gevonden op internet
die komkommer, maak je die dan nog van te voren schoon ofzo ?
ook zag ik staan uitgeweekte sla. nu weet ik alleen niet wat ze met uitgeweekt bedoelen dan ?
**EDIT**
hier het citaat dat ik heb gevonden op internet
Familie : Loricariidae (pantsermeerval)
Herkomst : Zijrivieren Amazone
Lengte vd vis : 13 cm
Min.lengte aquarium : 140 cm
Deze vis heeft een ruim, zuurstofrijk aquarium nodig met veel grote wortelstokken om zich te verbergen. Het grootste gedeelte van de dag wordt op deze plekken doorgebracht.
Het mannetje heeft een soort "gewei" op de kop, dat van het vrouwtje is kleiner.
Het voedsel bestaat voornamelijk uit algen, voedselresten en planten. Een regelmatige bijvoedering van geweekte sla is dus een must.
De kweek is redelijk eenvoudig. Het mannetje doet aan broedzorg. Jongen kunnen grootgebracht worden met bv mikromin.
He leuk Bianca.
Heb zelf ook 3 ancitrussen in de bak, 2v en 1 m, maar hier geen beschuit met muisjes en ze zitten er toch al ruim een 1/2 jaar in.
Ze zijn wel iets van 8 tot 10 cm.
Heb zelf ook 3 ancitrussen in de bak, 2v en 1 m, maar hier geen beschuit met muisjes en ze zitten er toch al ruim een 1/2 jaar in.
Ze zijn wel iets van 8 tot 10 cm.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Biancab

tja internet beweert wel meer..minimaal 80 cm voor 2 is voldoende..
sla geef ik ze nooit i/v/m te veel nitraten/nitrieten in de sla.. komkommer of courgette een schijf ervanaf snijden en zo hup in de bak eventueel wat verzwaren met een zuignapje eraanvast dan zinkt hij naar de bodem..de komkommer alleen maar wassen meer niet...
sla geef ik ze nooit i/v/m te veel nitraten/nitrieten in de sla.. komkommer of courgette een schijf ervanaf snijden en zo hup in de bak eventueel wat verzwaren met een zuignapje eraanvast dan zinkt hij naar de bodem..de komkommer alleen maar wassen meer niet...
Grtzz Bianca
ok, dan weet ik alvast genoeg. laat het me over een tijdje maar weten als ze groot genoeg zijn. misschiend dat ik ze al eerder hier in de dierenwinkel haal als ik niet meer kan wachten en ze toevallig zie 
overigens leek mij 1.40 ook wel ontzetten groot voor een vis die de hele dag op dezelfde plek blijft liggen, en ook niet zo ontzettend groot word
overigens leek mij 1.40 ook wel ontzetten groot voor een vis die de hele dag op dezelfde plek blijft liggen, en ook niet zo ontzettend groot word
-
Biancab

he dante in de winkel betaal je er veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer voor als bij mij hoor....mocht het zo zijn dat je geen man heb kan je altijd ruilen met me..
Grtzz Bianca
-
mandyrademaker
- 0-200

Hiep hoera en gefeliciteerd met deze geboortegolf Bianca
gr.M