mijn bakje van nu staat bomvol planten tis net een jungle, maar ik wil niks snoeien of zo. kan ik er plantjes uihalen en die in een doorzichtige bak bewaren tot ze in de nieuwe bak kunnen?
ik kan ze in de vensterbank zetten voor het licht en eventueel zonnewarmte.
bewaren plantjes buiten aquarium
bewaren plantjes buiten aquarium
Doe mij maar een joint zei de goudvis, dan word ik lekker haai..........
Re: bewaren planjes buiten aquarium
volgens mij moet dat wel goed gaan. iig voor een paar weken.
als je nog een intern pompje en/of verwarmingkje over hebt zou ej die er altijd even in kunnen hangen
als je nog een intern pompje en/of verwarmingkje over hebt zou ej die er altijd even in kunnen hangen
-
yvon
Re: bewaren planjes buiten aquarium
Zoals Dante al zegt, als je ervoor zorgt dat er een pompje en verwarming in hangt.
En als je de plantjes dan ook nog in een bodempje zou kunnen zetten, is er geen enkel probleem.
Doe je dat niet en leg je ze gewoon in een kaal bakje, zul je snel slubber in je bak hebben in plaats van plantje en met snel bedoel ik met een paar dagen (tenminste voor de meeste plantjes, enkele plantensoorten kunnen wat langer voor ze gaan slubberen en verpieteren).
Het voordeel van het plaatsen in een bodempje is dat ze niet krom gaan groeien, je houd anders van die rare, kromme, gedraaide plantjes eraan over
En als je de plantjes dan ook nog in een bodempje zou kunnen zetten, is er geen enkel probleem.
Doe je dat niet en leg je ze gewoon in een kaal bakje, zul je snel slubber in je bak hebben in plaats van plantje en met snel bedoel ik met een paar dagen (tenminste voor de meeste plantjes, enkele plantensoorten kunnen wat langer voor ze gaan slubberen en verpieteren).
Het voordeel van het plaatsen in een bodempje is dat ze niet krom gaan groeien, je houd anders van die rare, kromme, gedraaide plantjes eraan over
Re: bewaren plantjes buiten aquarium
o.k bedankt. het is maximaal voor een week. maar ik kan nu de vissen niet voeren omdat het voer op de planten blijft liggen.
ze overwoekeren alles.
bij de weg off topic, is het forum bij jullie ook zo traag?
ze overwoekeren alles.
bij de weg off topic, is het forum bij jullie ook zo traag?
-
yvon
Dan ga ik even met je mee offtopic
Het is met vlagen, het ene moment gaat het super vlug en het andere moment duurt het heel lang en gaat het ontzettend traag.
Ik denk dat het beheer er nog druk mee bezig is om het op te lossen.
Dus gewoon even wat langer wachten en wat meer geduld hebben (zegt iemand die vaak geduld tekort komt) en voor de zekerheid even de tekst die je getypt hebt kopiëren voordat je op bevestig klik, als het dan fout gaat hoef je in ieder geval niet alle tekst weer opnieuw te typen
*edit* het duurde lang voor ik het scherm kreeg waar ik in kon typen, maar toen ik op bevestig klikte stond het postje er binnen 2 seconde.
Het is met vlagen, het ene moment gaat het super vlug en het andere moment duurt het heel lang en gaat het ontzettend traag.
Ik denk dat het beheer er nog druk mee bezig is om het op te lossen.
Dus gewoon even wat langer wachten en wat meer geduld hebben (zegt iemand die vaak geduld tekort komt) en voor de zekerheid even de tekst die je getypt hebt kopiëren voordat je op bevestig klik, als het dan fout gaat hoef je in ieder geval niet alle tekst weer opnieuw te typen
*edit* het duurde lang voor ik het scherm kreeg waar ik in kon typen, maar toen ik op bevestig klikte stond het postje er binnen 2 seconde.
o.k ik heb geduld hoor, tis wel vervelend af en toe, maar weet dat het goed komt.
on topic;
plantjes staan voor het raam in een doorzichtige bak met beetje voeding.
on topic;
plantjes staan voor het raam in een doorzichtige bak met beetje voeding.
Ja hoor mensen, we zijn er zeker nog vollop mee bezig.
dat waardeer ik ook hoor, wilde alleen ff weten of het aan mijn lappie lag.