Inmiddels heb ik al een stuk of 5 nesten gehad van de ancistrus, net weer 6 kleintje uitgevangen van net 1 cm groot en nog 1 van een cm of 3..aangezien ik nog niet zo lang in de bak bezig kan zijn om de boel te verbouwen om ze allemaal te pakken te krijgen heb ik t maar even zo gelaten..er zwemmen er dus nog veel meer in maar die verstoppen zich op de moelijke plekken waar ik niet bij kan..
wat ik heb waargenomen is dat mijn grootste man (heb er 3) de broedzorg volledig overneemt van de kleinere mannen als deze een nest hebben, als er 2 weken voobij gestreken zijn dan mogen ze van opa naar buiten (het nest zit meestal in een holte onder een houtstam) opa gaat dan in de hoek links achterin bij de uitstroompijp hangen en bewaakt daar verder het kleine grut..nu zie je ze dus regelmatig over het zijruit heen scharrelen, maar er zijn er ook nog bij die niet onder de boomstam vandaan komen en blijven dus rond de stam scharrelen..
soms proberen ze heel stoer te doen door ome pleco uit te dagen, aan het voorruit zie je dus een vis hangen van ruim 18 cm met daarnaast eentje van net 1 cm en maar met dat staartje slaan naar ome pleco...
Als ik ze te pakken kan krijgen dan vang ik ze dus uit en breng ze over naar de opkweekbak van 80 cm, hier krijgen ze goed te eten en een schijf komkommer, in deze bak zwemmen ook jonge guppen en zitten de garnalen..
wat ik met al de jongen doe....verkopen..of ruilen..