De bijzondere eigenschap van guppen
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

De bijzondere eigenschap van guppen
Hallo mensen, op mijn werk heb ik een guppen/ zwaarddragers bak. Al sinds een maand op 5 heb ik geen mannegup meer, de zwaarddragers zijn nog klein. Maar hoe verbazend.... ik heb al 3 worpen jongen gehad met dezelfde tekening als de laatste vader, 5 maanden geleden. Na lang onderzoek ben ik er achter gekomen dat de vrouwtjesguppen de eigenschap hebben hom in hun lichaam op te slaan en er zichzelf mee te bevruchten. VERBAZEND, wie had dat nou gedacht van zo'n simpel guppie! Over maanvissen heb ik ook nog wat leuks ontdekt! gr.M
Re: De bijzondere eigenschap van guppen
dit klopt helemaal..guppen vrouwtjes kunnen het sperma "opsllaan"..
OOk is de temperatuur van belang om meer mannen dan vrouwen te krijgen of juist weer andersom...
ik geloof dat bij temperaturen boven de 25 graden meer vrouwen oplevert en bij kouderwater weer meer mannen..maar helemaal zekerweten doe ik dat niet meer...
OOk is de temperatuur van belang om meer mannen dan vrouwen te krijgen of juist weer andersom...
ik geloof dat bij temperaturen boven de 25 graden meer vrouwen oplevert en bij kouderwater weer meer mannen..maar helemaal zekerweten doe ik dat niet meer...
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Idd dat met die temperaturen hebben we hier al ondervonden, meer dames in de bak van de nieuw geborenen. Dit opslaan van sperma én dat van de temperaturen is ook het geval bij bijvoorbeeld baardagamen. Ik denk ook wel dat moeder natuur daar zo haar redenen voor heeft...daar ga ik eens verder over filosoferen...
i'm the Bengel gotta love me!!!
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

geweldig toch??? gr.M
Volgens mij gaat dat met die guppen niet helemaal op.
Voordat ik discusvissen had, stond de temperatuur rond de 25 graden en kreeg alleen maar vrouwtjes.
Nu staat de temperatuur dus tegen de 30 graden en bij de laatste worp zie ik er 4 mannetjes bij zitten!
Voordat ik discusvissen had, stond de temperatuur rond de 25 graden en kreeg alleen maar vrouwtjes.
Nu staat de temperatuur dus tegen de 30 graden en bij de laatste worp zie ik er 4 mannetjes bij zitten!
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

Nou, dat is een volgend onderzoekje waard. Mijn leerlingen (gr.
vinden dat geweldig! Zitten ze alles te noteren en te tellen, zo leuk!! Dus dat wordt de nieuwe opdracht; is het geslacht afhankelijk van de temperatuur.... U hoort vanaf Augustus meer van mij, griotten v.Drs. Guppie