HELP,Wat moet ik doen!!

Onderwerp auteur
Ilonka
0-200
0-200

Re: HELP,Wat moet ik doen!!

Bericht door Ilonka »

doemijdiema schreef:heb je goed , behandelen in de quarantaine bak. weg bij alles wat gezond is.
En je zet ze natuurlijk pas terug als ze gezond zijn en de bak is ingedraaid. als je niet indraait krijg je weer andere problemen voor terug.
Maar ik denk dat er geen een gezond is.
Dus dat zou inhouden dat je ze allemaal in de 'ziekenbak"moet doen.
Hoe groot moet die "ziekenbak"dan zijn???
Heb er 1 maar die is zeker meer dan de helft kleiner dan de juwel 60 die ik nu heb en daar zit geen filter en verwarming in.
Wat nu??
Groetjes Ilonka

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

Maakt niet uit in welke bak Ilonka behandeld de bedoeling was dat ze de bak helemaal op nieuw gaat opstarten en eerst gaat ontsmetten met halamid-d, na behandeling van de vissen.

Gast

Bericht door Gast »

maar dan komen de vissen na behandeling dus in een veel te verse bak terecht toch ?
naar mijn idee kun je dat dus het beste tegelijk doen.. al is het nog maar de vraag of zolang in de quarantaine wel zo goed is natuurlijk. hmmmm.. U got a point Rob.

Onderwerp auteur
Ilonka
0-200
0-200

Bericht door Ilonka »

oke dank jullie wel!!!!!
Het is mij nu allemaal duidelijk en weet wat ik nu moet doen en wat mij te doen staat!!!

Nogmaals bedankt voor het meedenken en jillie adviezen!!
Groetjes Ilonka

Onderwerp auteur
Ilonka
0-200
0-200

Bericht door Ilonka »

Heb mijn vissen in een andere bak zitten en gisteren de laatste keer behandeld tegen wormen.
In de gebruiksaanwijzing staat dat je na 48uur weer over kool moet gaan filteren.

Nu is mijn vraag.....de vissen gaan in een nieuw ingericht en opgestart bak.
Hoe erg is het als ik ze vanavond al terug zet ipv morgen ochtend.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken,vissen in een apparte bak met een beetje water uit deze bak en dan na +/-30 min water uit de nieuwe bak geven??
De temp van beide bakken zijn hetzelfde.

GRAAG ADVIES!!!!
Groetjes Ilonka

Herman
200-400
200-400

Bericht door Herman »

Geduld is een schone zaak Ilonka, ik zou de kuur eerst afmaken.
Als je vissen over wilt wennen kan dat het beste via de druppelmethode, dat is de enigste juiste methode om te doen.
Anders wordt het als het een noodsituatie betreft, dus wanneer de vissen snel moeten worden over gezet.
Maar in jou geval zou ik de weg kiezen van geduldig overwennen.
Is je nieuwe aquarium al enigszins gerijpt?

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

nooit water meenemen ut de bak waar ze vandaan komen zeker als ze daar behandeld zijn tegen ziekten.

wat je kan doen is een emmer pakken die voor de helft vullen met water waar de vissen nu in zitten dan met een luchtslangetje water toevoegen uit de nieuwebak als de emmer bijna vol is 50% weglaten stromen en dan nog een keer vullen via de luchtslangetje met water uit de nieuwebak daarna kan je ze wel overzetten. Wel uit vangen dus geen water uit de emmer mee de nieuwe bak in laten lopen.

En idd wat Herman zegt eerst de kuur afmaken en daarna nog een paar dagen aankijken.

Onderwerp auteur
Ilonka
0-200
0-200

Bericht door Ilonka »

oké,dank jullie wel voor het advies!!!
Groetjes Ilonka