hout wil niet zinken

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: hout wil niet zinken

Bericht door Kevin »

Tuurlijk werkt dat zo, goudvissen poepen en plassen en daardoor krijgen de bacterien eten en kunnen ze gaan vermenigvuldigen.
Maar de vraag is wat doe je met de vis daarna? en zouden de goudvissen daar blij mee zijn?

Je kan binnenkort ook heel rustig beginnen met de sterkste vissen uit je bestand wat je voor ogen hebt, op die manier gaat het ook een stukje sneller. Dat zogenaamde rijpen van 3 weken heeft geen enkel nut.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

mandyrademaker schreef:Tja, nu het er in staat is het allemaal niet zo spectaculair meer; beetje klein en kaal enzo....................... :lol: geintje!! Nee, komt goed hoor. Dat met dat plaatje plexiglas, dat kan natuurlijk alleen als het hout weer droog is hé? Nou ik denk dat het houtje maar verder moet 'leven' met 2 keien op z'n kop. Voelt íe ook is hoe ik opsta zaterdagsochtends :lol: :lol: Het is toch een fraai houtje dat van boven zal moeten gaan begroeien met java varen (als die keien er ooit af komen!)Morgen komt mijn planten bestelling van aquaplantsonline, heeft iemand daar ervaring mee??? Nou ja, beetje laat nu want het is al op de post. vraagje; nu de bak zo kaal en nieuw is heb ik de filterwatten en de kleivulling uit mijn oude filter in die nieuwe gedaan voor de bacterie, nou heb ik gehoord dat ik het cultuurtje ook nog kan versnellen door er twee goudvissen in te laten zwemmen. Is dat zo?????????????????????????????? gr.M :vis: :fish: :vis: :fish:
aquaplantsonline levert altijd prima spul is mijn ervaring.

gewoon met dat hout eens per week kijken of het al wil blijven liggen als de stenen er vanaf zijn.

zit er trouwens een dik stuk ergens in ? morgelijk dat er door een vergroeiing een soort "luchtkamer" is ontstaan namelijk. wat je in dat geval dan kan doen is een gaatje boren aan de onderkant waar je het toch niet ziet.

maar misschien een foto van het hout maken ?

Onderwerp auteur
mandyrademaker
0-200
0-200

Bericht door mandyrademaker »

Wil jij geen leuke goudvissen hebben dan?????????????? Nee, geintje, ik heb een aardig vriendje in een aqua winkel dus ik denk dat ik er tijdelijk wel 2 kan leasen. Dan hoef ik de bak nog niet helamaal op 27 graden te hebben ook. Kijk dat scheelt toch weer o,0001 cent op jaarbasis (ach als je net 500,00 uitgegeven hebt aan een nieuw setje dan is elke besparing meegenomen.) Jaaaa, ik denk dat die goudvissen het heel tof vinden om in de bak te zwemmen met het, tot nu toe, beroemdste houtje van Aquafora! Nou ik ga het maar gewoon doen denk ik. Foto's volgen.....gr.M

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Ga je helemaal geen verwarming aanzetten dan?
Je planten mogen ook niet te koud staan he, hoewel, het is hier nu 24 graden binnen......
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
mandyrademaker
0-200
0-200

Bericht door mandyrademaker »

Jawel, als de planten binnen zijn begint de zaak te draaien hoor! Tegen volgende week even water meten en dan...... naar Assendelft voor wat mooie nieuwe visjes. Weet iemand trouwens hoe ik aan 4 Altums kan komen????????? Liefst koppeltjes. gr.M