Waterpas
-
Kees
Onderwerp auteur
- Oud teamlid

Waterpas
Avond.
Zoals menige van jullie weten staat mijn bak nu ruim een jaar en onlangs is er een 1.20 bak bij gekomen.
Nu had ik toch de waterpas in de handen en dacht laat ik de 1.50 weer eens nakijken.
Toendertijd op advies van de LFS met 1/2 wasknijpers waterpas gezet.
De knijpers zijn dus een tikkie ingezakt. In de lengte staat de bak nog netjes, maar hij helt wat over.
Hellen is een groot water, de luchtbel in de waterpas zit tegen zo'n streepje aan waar de luchtbel tussen behoord te zitten, maar zit dus niet netjes meer in het midden zoals ik hem had neer gezet.
Als ik het op oog zou moeten zeggen dan zou de voorkant 2 mm omhoog moeten.
De ham vraag is wel, hoeveel kwaad kan dit?
Zoals menige van jullie weten staat mijn bak nu ruim een jaar en onlangs is er een 1.20 bak bij gekomen.
Nu had ik toch de waterpas in de handen en dacht laat ik de 1.50 weer eens nakijken.
Toendertijd op advies van de LFS met 1/2 wasknijpers waterpas gezet.
De knijpers zijn dus een tikkie ingezakt. In de lengte staat de bak nog netjes, maar hij helt wat over.
Hellen is een groot water, de luchtbel in de waterpas zit tegen zo'n streepje aan waar de luchtbel tussen behoord te zitten, maar zit dus niet netjes meer in het midden zoals ik hem had neer gezet.
Als ik het op oog zou moeten zeggen dan zou de voorkant 2 mm omhoog moeten.
De ham vraag is wel, hoeveel kwaad kan dit?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Re: Waterpas
Geeft helemaal niks hoor, je moet hem waterpas zetten zodat hij niet van het tafeltje afglijd en je niet tegen je lampen aan zit te kijken. Wat wel belangrijk is is dat hij niet verwrongen staat....snap je? dus de linkerpootjes evenhoog en de rechterpootjes evenhoog en dan mag er tussen links en rechts best wel wat in zitten. Denk dat mijn bak zo'n 2 cm scheelt tussen links en rechts.
-
Rob Bosman
Kees mijn bak held ook over naar links denk net als bij Kevin zeker 2 cm +
-
Kees
Onderwerp auteur
- Oud teamlid

Oke, bak staat voor de rest recht en stevig, het is alleen die 2 MM en gelukkig geen 2 cm dat die wat naar voren helt.
Heb ook geen idee hoelang dat eigenlijk als is, loop niet met een waterpas op zak
.
Maar, als ik het zo lees, hoef ik me niet druk te maken.
Txs.
Heb ook geen idee hoelang dat eigenlijk als is, loop niet met een waterpas op zak
Maar, als ik het zo lees, hoef ik me niet druk te maken.
Txs.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Hoe groter de tank des de groter de preciesie moet zijn, als je 't mij vraagt. Maar met 1.20 kan dat weinig kwaad lijkt me. Als de drukpunten maar veilig zijn (dus geen doorzakkende kast, dus buiging in de bodemplaat).
i'm the Bengel gotta love me!!!
-
Kees
Onderwerp auteur
- Oud teamlid

Het gaat om de 1.50, nu althans. Voor 1.20 heb ik ook wasknijpers gebruikt
.
Kast staat vast de rest recht en vlak.
Kast staat vast de rest recht en vlak.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
sluit ik me helemaal bij aan.kevin schreef:Geeft helemaal niks hoor, je moet hem waterpas zetten zodat hij niet van het tafeltje afglijd en je niet tegen je lampen aan zit te kijken. Wat wel belangrijk is is dat hij niet verwrongen staat....snap je? dus de linkerpootjes evenhoog en de rechterpootjes evenhoog en dan mag er tussen links en rechts best wel wat in zitten. Denk dat mijn bak zo'n 2 cm scheelt tussen links en rechts.
exact waterpas hoeft niet, zolang de bel nog tussen de streepjes zit, is er niets om je zorgen over te maken.
ook ik had mijn bak met de waterpas gelijk gezet...maar daar is nu helemaal niets meer van te zien...links zit de waterlijn net achter het hout en rechts een streepje eronder...
kunnen ze wel hebben..als ze goed gestabiliseert staan...
kunnen ze wel hebben..als ze goed gestabiliseert staan...
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
-
Kees
Onderwerp auteur
- Oud teamlid

Moet wel zeggen dat de stabilisators in de euro bakken me wel goed lijken.
In de lengte voor en achter dik glas en tussen de lengtes nog eens 2 aluminium stroken in de breedte.
In de lengte voor en achter dik glas en tussen de lengtes nog eens 2 aluminium stroken in de breedte.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Rob Bosman
die strips zijn er alleen voor om er voor te zorgen dat de bak niet bol gaat staan. Heeft niets met waterpas staan te maken
ik bedoelde ook meer gestabaliseert op het meubel..je heb er bij die zetten hem op een kastje wat bij de leenbakker vandaan komt..hier zit totaal geen versterking in ..tja dan stort ineens de kast in elkaar...raar he???
Grtzz Bianca
-
Kees
Onderwerp auteur
- Oud teamlid

De onderkast wordt denk ik ook wel eens onderschat en die is toch echt wel belangrijk!!
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie