hout wil niet zinken
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

Re: hout wil niet zinken
jakkes mensen daar word ik toch niet blij van hé! Nou ja na twee weken onderwater, met drie kilo steen om het ding op de bodem te houden, hoef ik maar even een steen op te lichten of we hebben een floatertje!!! Hmm... ik ga het toch proberen te koken en dan zien we verder. chiao! gr.v.M
Je kan het ook niet klem zetten?
Heb gisteren een stuk wortelhout verplaatst wat al ruim een 1/2 jaar in de bak zit, maar die heb ik klem kunnen zetten, anders...... Drijfplanten zijn mooi, maar drijfhout....
Heb gisteren een stuk wortelhout verplaatst wat al ruim een 1/2 jaar in de bak zit, maar die heb ik klem kunnen zetten, anders...... Drijfplanten zijn mooi, maar drijfhout....
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Anonymous
Nog even een artikeltje over kienhout gescoord.
Artikel
Eigenlijk koop ik nooit kienhout meer maar dat mangrove spul. Ik kijk dan hoe zwaar het is en het mag geen lichte kleur hebben. Soms zie ik nog wel stukken die lijken afgeschraapt met losse pulp er tussen wat je er zo af haalt, die laat ik liggen.
Laatst heb ik zo een stuk mangrove hout doormidden gehakt dat al een tijd hier in de bak ligt en de kern was nog helemaal droog
Artikel
Eigenlijk koop ik nooit kienhout meer maar dat mangrove spul. Ik kijk dan hoe zwaar het is en het mag geen lichte kleur hebben. Soms zie ik nog wel stukken die lijken afgeschraapt met losse pulp er tussen wat je er zo af haalt, die laat ik liggen.
Laatst heb ik zo een stuk mangrove hout doormidden gehakt dat al een tijd hier in de bak ligt en de kern was nog helemaal droog
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

wat een leerzaam artikel, bedankt. Dus ROB
zacht kienhout bestaat wel degelijk hoor!!! Het is nu na 2.5 week wel wat minder gaan drijven maar het blijft dobberen hoor. Ik ga het vanmiddag uitkoken, kijken of dat helpt. Het gaat zeker in de bak want op de kleur en de vorm ben ik helemaal verliefd. Ik denk dat ik in de herfst zo'n kleurtje haar wil. Dan vis ik het gewoon uit de bak (simpel als het toch drijft) en sleep het mee naar de kapper
Bedankt voor alle goeie tips, goed om te weten dat ik niet de 'lonesom cowboy' ben met m'n drijfende houtje! gr.M
-
jari4now
Hey Mandy, goedemorgen....
Wel foto's maken he.......ben stik nieuwsgierig naar hoe het er allemaal uit ziet bij je.......
Wel foto's maken he.......ben stik nieuwsgierig naar hoe het er allemaal uit ziet bij je.......
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

Nou, wat wil je zien Jantje-ongeduld; tuin? huiskamer? badkamer (met houtjes in ligbad)zeg 't maar.......
gna...gna...
-
Gast
Waarom draaien jullie niet gewoon een Roestvrijstalen schroef in dat hout ? Eventueel verzwaard met een moer of wat ringen.
Als het nog maar net z'n drijfvermogen kan behouden moet dat toch genoeg zijn om het te laten zinken.
Als het nog maar net z'n drijfvermogen kan behouden moet dat toch genoeg zijn om het te laten zinken.
-
jari4now
mandyrademaker schreef:Nou, wat wil je zien Jantje-ongeduld; tuin? huiskamer? badkamer (met houtjes in ligbad)zeg 't maar.......gna...gna...
-
Rob Bosman
wat je zou kunnen doen is een kleinplaatje persplex halen die onder het stuk hout kitten en dat onder je bodem leggen blijft het wel zitten.
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

Rob, op dit moment heeft het nog een weerstand van 3.5 kg keien. Als ik er een kopkei op leg (zo'n granieten vierkante) dan werkt het hout zich er zo onderuit. ik had het denk ik gewoon aan de droge bodem vast moeten kitten. Maar daar is het nu een beetje te laat voor dus ik pieker verder!
Ik denk dat Rob bedoeld een stuk persplex onder je hout lijmen wat dan rondom flink uitsteekt en dat onder je zand of grond leggen. Hoeft het niet eens vast aan je bodem.
-
Rob Bosman
Klopt dat bedoelde ik ook, heb er even geen voorbeeld van.
He Mandy, begin nu wel nieuwsgierig te worden hoe dat hout er uberhaupt uit ziet!
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
jari4now
Hey Mandy......heb met plezier naar je foto's zitten kijken, helaas zie ik het hout nog niet, maar ik zal nu geduldig afwachten op de volgende foto serie.....mandyrademaker schreef:Nou, wat wil je zien Jantje-ongeduld; tuin? huiskamer? badkamer (met houtjes in ligbad)zeg 't maar.......gna...gna...
Het is inmiddels zo een beetje het meest besproken stukje hout al hier
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

Tja, nu het er in staat is het allemaal niet zo spectaculair meer; beetje klein en kaal enzo.......................
geintje!! Nee, komt goed hoor. Dat met dat plaatje plexiglas, dat kan natuurlijk alleen als het hout weer droog is hé? Nou ik denk dat het houtje maar verder moet 'leven' met 2 keien op z'n kop. Voelt íe ook is hoe ik opsta zaterdagsochtends
Het is toch een fraai houtje dat van boven zal moeten gaan begroeien met java varen (als die keien er ooit af komen!)Morgen komt mijn planten bestelling van aquaplantsonline, heeft iemand daar ervaring mee??? Nou ja, beetje laat nu want het is al op de post. vraagje; nu de bak zo kaal en nieuw is heb ik de filterwatten en de kleivulling uit mijn oude filter in die nieuwe gedaan voor de bacterie, nou heb ik gehoord dat ik het cultuurtje ook nog kan versnellen door er twee goudvissen in te laten zwemmen. Is dat zo?????????????????????????????? gr.M