Dimbare VSA
Dimbare VSA
IK ben van plan binnenkort twee dimbare VSA's voor T5 verlichting te kopen( die ook zonder dimmer werken). Nu vraag ik me af hoe je deze buizen nu wilt gaan dimmen, ik bedoel welk soort dimmer moet je erachter schakelen en wat gaat zoiets kosten. Kan er een simpele handdimmer achter zo als men ook gebruikt in de huiskamers? Ik heb wel verstand van elektronica, maar dan op kleinere schaal.. hoe alles werkt etc, maar niet van dit soort dingen
. Ik hoef niet per se een dimmer te hebben die veel geld kost, bijvoorbeeld een die automatisch via tijdsintervallen naar een lagere lichtintensiteit schakelt
-
Anonymous
Re: Dimbare VSA
Welke VSA's bedoel je. Deze bestaan namelijk ook http://www.aquaspul.nl/enter.html?targe ... ml&lang=nl
Lijkt me wel ontzettend mooi om te hebben.
-
Rob Bosman
dat is de flora-mate dimmer daar sluit je idd je dimbare vsa (voorschakelapparaat) op aan. dimbare vsa moeten een 0,10mV aansluiting hebben.doemijdiema schreef:Welke VSA's bedoel je. Deze bestaan namelijk ook http://www.aquaspul.nl/enter.html?targe ... ml&lang=nl
-
Gast
ik was van mening dat het een dim computertje en VSA ineen was.
Mijn fout..
Mijn fout..
Luuk je kan ook met een pot dimmer de evsa's regelen maar dan sta je heel de dag handmatig je lampen te regelen. Een flora-mate dimmer kun je met de pc programmeren, wat inhoud dat je stap voor stap minuut voor minuut je lampen afzonderderlijk sterker of zwakker kunt laten branden.
Echt aan te raden hoor, zeker als je toch al de meeste kosten hebt gemaakt voor de evsa's.
Waar je wel op moet letten met flora-mate is dat wil je echt elke tl afzonderlijk te dimmen is dan moet er voor elke tlbuis een aparte evsa aangesloten worden. Dus 2x58 hebt je niet veel aan tenzij je het niet erg vind dat de 2 lampen gelijktijdig dimmen, wel erg jammer want dan mis je best een hoop mogelijkheden van je dim instalatie.
Echt aan te raden hoor, zeker als je toch al de meeste kosten hebt gemaakt voor de evsa's.
Waar je wel op moet letten met flora-mate is dat wil je echt elke tl afzonderlijk te dimmen is dan moet er voor elke tlbuis een aparte evsa aangesloten worden. Dus 2x58 hebt je niet veel aan tenzij je het niet erg vind dat de 2 lampen gelijktijdig dimmen, wel erg jammer want dan mis je best een hoop mogelijkheden van je dim instalatie.
Ik bedoel bijvoorbeeld deze http://www.aquaplantsonline.nl/dimbare- ... p-919.html VSA
maar ik vind een dimmer van 93 euro toch wel veel geld, maar het blijft idd mooi
maar ik vind een dimmer van 93 euro toch wel veel geld, maar het blijft idd mooi
Ja dat is zo Kevin, maar kijk stel dat je niet het maximale vermogen van je TL's wilt gebruiken maar slechts een gedeelte hiervan dan zou je deze gewoon vast ingesteld kunnen laten staan. Maar het is natuurlijk zo dat het absoluut niet handig is.
Maar ik ben van plan op 2x een VSA te kopen waar 2 TL buizen aan kunnen worden egschakeld. Ik vind 4x VSA toch wel veel geld hoor, zeker als je bekijkt dat een VSA voor 1 TL buis rond de 60-70 euro kost en een VSA voor 2 TL buizen ook. Heb jij zelf ook zon dimmer dan? of iemand anders?
Maar ik ben van plan op 2x een VSA te kopen waar 2 TL buizen aan kunnen worden egschakeld. Ik vind 4x VSA toch wel veel geld hoor, zeker als je bekijkt dat een VSA voor 1 TL buis rond de 60-70 euro kost en een VSA voor 2 TL buizen ook. Heb jij zelf ook zon dimmer dan? of iemand anders?
Laatst gewijzigd door Luuk op 28 jun 2008 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Rob Bosman
Klopt Luuk, maar tot dat ik ze zelf in huis heb vanaf volgende week kan je ze ook bij kevin bestellen en ik zou idd enkele nemen.
voor de duidelijkheid, ik iwl er dus in totaal 4 TL's boven hangen. Per 2 TL's wou ik dan één VSA nemen, dus dan kan ik de opties nog wel redelijk benutten
en wat bedoel je met bij kevin bestellen? Verkoop jij dat spul ook kevin?
als ik VSA neem die 2 tl buizen kan schakelen kost me dat ruim de helft van het geld
en wat bedoel je met bij kevin bestellen? Verkoop jij dat spul ook kevin?
als ik VSA neem die 2 tl buizen kan schakelen kost me dat ruim de helft van het geld
-
Rob Bosman
ik zou alleen wel voor enkele gaan, ik heb dubbele liggen en nog steeds geen licht
In verkoop niks maar ken wel een adresje waar je ze voor 49 euro kan kopen, en dimbaar tot 1% ipv 3% dat scheelt ook aanzienlijk.
Het is zeker even een uitgave, maar ik garendeer je je krijgt er geen spijt van als je nog even doorspaart.
Je kan ook 1 dubbele nemen en 2 enkele pak je lamp 1 en 3 op de dubbele en lamp 2 en 4 op een enkele evsa. Heb je toch een goed effect lijkt.
Een potdimmer moet mogelijk zijn, maar vraag me niet hoe geen ervaring mee. Maar het lijkt me vrij simpel eerlijk gezegd, zijn maar 2 draadjes.
Het is zeker even een uitgave, maar ik garendeer je je krijgt er geen spijt van als je nog even doorspaart.
Je kan ook 1 dubbele nemen en 2 enkele pak je lamp 1 en 3 op de dubbele en lamp 2 en 4 op een enkele evsa. Heb je toch een goed effect lijkt.
Een potdimmer moet mogelijk zijn, maar vraag me niet hoe geen ervaring mee. Maar het lijkt me vrij simpel eerlijk gezegd, zijn maar 2 draadjes.
Wat bedoele precies met 'ik heb dubbele liggen en nog steeds geen licht' ?Discuskwekerij Bèrrege schreef:ik zou alleen wel voor enkele gaan, ik heb dubbele liggen en nog steeds geen licht
Maar kijk als ik uitga van 70 euro voor een enkele VSA en 75 euro voor een dubbel VSA dan praat ej al over een verschil van 130 euro, hiervoor kun je dan ook de dimmer kopen. Ik wil niet 280 euro al alleen voor de VSA's moeten uitgeven.. ik ben een arme student
Oke, voor 49 euro per stuk zou ik het niet zon groot probleem vinden. Dan betaal je in totaal misschien 30 euro meer maar maar dat vind ik niet zo erg(als je doet wat jij zegt, 1 dubbele en 2 enkele). Van een potdimmer zie ik denk ik ook maar af, want dat werkt gewoon niet mooi. Als ik een dimbare VSA koop dan maak ik liever ook goed gebruik van de opties die het heeftkevin schreef:In verkoop niks maar ken wel een adresje waar je ze voor 49 euro kan kopen, en dimbaar tot 1% ipv 3% dat scheelt ook aanzienlijk.
-
Rob Bosman
Ik begrijp je wel, maar heb zelf hier aan 400 euro niet werkende dubbele liggen. Ik ga nu ook gewoon naar 8 enkele met 2 flora mate dimmers.Luuk schreef:Wat bedoele precies met 'ik heb dubbele liggen en nog steeds geen licht' ?Discuskwekerij Bèrrege schreef:ik zou alleen wel voor enkele gaan, ik heb dubbele liggen en nog steeds geen licht
Maar kijk als ik uitga van 70 euro voor een enkele VSA en 75 euro voor een dubbel VSA dan praat ej al over een verschil van 130 euro, hiervoor kun je dan ook de dimmer kopen. Ik wil niet 280 euro al alleen voor de VSA's moeten uitgeven.. ik ben een arme student
De reden dat ze het niet doen is ons niet duidelijk er hebben verschillende mensen naar gekeken en niemand krijgt ze aan de praat.
4x enkel = 4 x €49= €196
1 x dubbel en 2 keer enkel = €60+2x€49 = €160,00
1 x dubbel en 2 keer enkel = €60+2x€49 = €160,00