heeft er iemand ervaringen met het blauw maken van de achterwand van een aquarium?? ik heb het geprobeerd met plakfolie maar dit zag er niet uit (bobbels van luchtbellen e.d.) dus wie o wie heeft er een goede tip??
geniet van de voetbal vanavond!!
Je kan plakfolie het beste aanbrengen door eerst een heel klein beetje water met zeep op het glas te verdelen met een doekje.
Het is dan nog makkelijk alle kanten op te schuiven en bellen veeg je er zo tussenuit met een ruitenwisser.
Je zou ook aan de buitenkant kunnen verven met acrylverf op waterbasis van de Gamma,Hema,Etca......
ik wil ook graag iets blauws als achterwand. maar gaat de verf er niet af door condens uit de lichtkap? bij mij komen er soms druppels vanaf als ik hem eraf haal.
oh ja :vaan:
Doe mij maar een joint zei de goudvis, dan word ik lekker haai..........
De folie die ik gebruik kun je beter niet met zeepwater doen juist, dan plakt het voor geen kanten meer. Droog aanbrengen en met een ruitentrekker gladstrijkenm daarna met een theedoek goed nawrijven.
Het is ook de bedoeling dat je heel weinig van die water/zeep oplossing gebruikt en het er grotendeels weer tussenuit strijkt. Je kan het inderdaad een tijdje nog makkelijk lostrekken en plakt het voor geen meter .. maar dat gaat vanzelf over.
luchtbellen strijk je er op deze manier makkelijker tussenuit en als je scheef gaat los je dat heel simpel weer op.
wat ik gedaan had in mijn winkel was alle bakken met groene verf beschilderen aan de buitenkant 2 x een laag eroverheen..werkte prima en ging er niet af door watermorsen of zo....
maar was wel een hele kluif om te doen....
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
De fout die gemaakt wordt met plakfolie is dat het vaak TE nat wordt gemaakt. Het beste is gewoon het glas een beetje nat te VERNEVELEN met een plantenspuit, wat met een drupje afwasmiddel. De folie vanuit het midden vaststrijken naar buitentoe. En niet ineens de papieren achterzijde araf trekken maar stukje bij beetje zodat het makkelijk blijft vast te strijken. Soms lijkt de folie niet goed te hechten maar dit is na een paar dagen goed drogen in orde.
Het schilderen van de buitenkant maakt niet uit of het acrylverf (watergedragen) is of alkyd (terpetinegedragen) de oplosmiddelen in de verf zijn na droging vervlogen en verder onschadelijk. WEL is het nu alvast handig om te weten dat alkyd-verf over 2 jaar van de markt verdwenen moeten zijn, dus kun je net zo goed gelijk acryl gebruiken...met als groot voordeel dat deze met 1 uur stofdroog is, en dus sneller overschilderbaar met een volgende laag.
TIP: acrylverf opzetten met de daarvoor bedoelde acrylkwast! Dit strijkt prettiger en geeft een betere deklaag dan met een rollertje!! vloeiing lijkt trager, maar droogt mooi strak op met de juiste schildersmaterialen en schilderstechniek.
heeft er iemand ervaringen met het blauw maken van de achterwand van een aquarium?? ik heb het geprobeerd met plakfolie maar dit zag er niet uit (bobbels van luchtbellen e.d.) dus wie o wie heeft er een goede tip??
geniet van de voetbal vanavond!!
:vlag: :nl: :vaan:
groetjes hannes
Je kan de belletjes ook met naaldje inprikken zie je niks van.