is dit filter goed?
is dit filter goed?
Hoi ik heb een tetratec ex 700
is dit een voldoende filter voor een amazonebak van 150x50x60?
is dit een voldoende filter voor een amazonebak van 150x50x60?
-
Rob Bosman
Als je veel planten heb, dan zou het wel gaan. Wat ik weet is dat je bij een plantenbak minder hard hoeft te filteren dan bv een malawibak. Dus als je geen last van zweefvuil oid heb en waardes van de nitraten binnen de normen zijn zou ik hem lekker laten staan.
Maar me ook nog newby he
Maar me ook nog newby he
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Re:
Als je tegen het slurpende geluid kan die die dingen maken, zijn dat wel goeie. Wel achterlijk duur overigens, maar goed, dat geldt voor alles van Eheim. Ik zou eerder voor een gewone Prof II gaan voor deze bak, maar da's meer omdat ik de toegevoegde waarde van het nat/droog principe bij een potfilter een beetje in twijfel trek.Discuskwekerij Bèrrege schreef:Nee als je voor een mechanise buiten filter gaat zou ik de E-Heim proff droog/nat filter nemen.
Eheim is uiteraard goed spul (heb er zelf ook wel wat van), maar er zijn intussen - gelukkig - goede alternatieven, die de helft goedkoper zijn. Ik besef wel dat de duurzaamheid van de alternatieven nog ter discussie staat
Ik heb zelf een Tetratec EX1200, prima ding. Die draait nu anderhalf jaar naar vólle tevredenheid, is makkelijk in het gebruik, én voordelig in de aanschaf - vooral omdat werkelijk álle mogelijke filtermaterialen erbij zitten - plug 'n play , zeg maar
Nog een tip: als je toch aan een potfilter vast zit, koop een buitenverwarming (van Hydor, dacht ik), dat scheelt weer een apparaat in je bak, en zijn niet veel duurder dan een gewone staafverwarming.
Re: is dit filter goed?
Jammer dat ze niet bij ieder eheim filter een interne verwarming leveren, zit er sterk over na te denken om iets te gaan fabriceren van pvc waar een verwarmingsbuis in zit, beetje het uv filter principe.
Wat het verschil is tussen onwetendheid en onverschilligheid?
Geen idee en ik wil het ook niet weten ook niet!
Dat zijn feitelijk die dingen van Hydor ook waar ik het over had. Misschien kan je zelf wel iets in elkaar draaien, maar een 300 Watt uitvoering van zo'n Hydor kost een tientje of vier/vijf, dus of je voor die 15 Euro extra t.o.v. een normale verwarming, zélf moet gaan zitten hannesen, weet ik niet. Als experiment is het natuurlijk wél erg leuk 
Ik heb trouwens geen idee of ze het goed doen hoor, dus ik spreek niet uit ervaring.
Zo'n thermofilter schijnt ook niet helemaal geweldig te zijn, maar ook dat is maar van horen zeggen. Wat ik wel zeker weet is dat ze krankzinnig veel duurder zijn dan een losse filter en verwarming.
Ik heb trouwens geen idee of ze het goed doen hoor, dus ik spreek niet uit ervaring.
Zo'n thermofilter schijnt ook niet helemaal geweldig te zijn, maar ook dat is maar van horen zeggen. Wat ik wel zeker weet is dat ze krankzinnig veel duurder zijn dan een losse filter en verwarming.
Heb hier zo'n Hydro externe heater tussen de slang zitten en ben daar uitermate tevreden over. Temperatuur blijft netjes en geen lelijke buis in de bak hangen waar de vissen zich aan schijnen te kunnen "branden"?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Die moet ik er ook maar een kopen dan, ik heb ze nog nergens gezien?!
Het lijkt me ook handig ze zijn hier wel wat duurder zeker wel €50 en een staaf van 300 Watt is 25€. in de toekomst komt er vast ook 1 bij mij. 
Kan ik eindelijk mijn bodemverwarming uit zetten.