Hoe vaak maak je je filter schoon??
-
Biancab
Onderwerp auteur - 400-600

Hoe vaak maak je je filter schoon??
Ik ben wel eens nieuwschierig hoe vaak jullie je filter schoon maken..
Geef daarbij ook eens een kleine uitleg hoe jullie dit doen...en wat voor filter het is..intern, extern, bioloog...
Geef daarbij ook eens een kleine uitleg hoe jullie dit doen...en wat voor filter het is..intern, extern, bioloog...
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
-
Rob Bosman
Re: Hoe vaak maak je je filter schoon??
Ik heb voor nooit gekozen omdat ik een bioloog heb waar je dus eigenlijk niets aan hoef te doen, alleen als je merkt dat de doorstroming gaat haperen moet je even de blauwe watten uitspoelen maar dat kan wel een jaar duren.
-
Anonymous
Ik doe het maar eens per half jaar. 2 potfilters in serie gekoppeld voor extra volume.
als ik schoonmaak spoel ik enkel de watten uit in een emmer aquariumwater en vis de garnalen er tussenuit.
als ik schoonmaak spoel ik enkel de watten uit in een emmer aquariumwater en vis de garnalen er tussenuit.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 17 jun 2008 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Biancab
Onderwerp auteur - 400-600

dan is dat dus eigenlijk "anders" rob.... 
Grtzz Bianca
Heb 2 weken gekozen.
In mijn eheim 2078 heb ik 4 mandjes en 1x in de 2 weken vervang de filterwatten die in het bovenste mandje zit.
Verder spoel ik om dat moment ook die witte en blauwe filter van eheim zelf uit.
Deze vervang tussen de 4 en 6 weken.
Van de mandjes gevuld met die filterpijpjes (2x) en sinds kort 1 mandje met Symbiont blijf ik in principe van af.
1x in 8 tot 12 maanden ofzo spoel ik ze af met aquarium water, niet alle mandjes te gelijk, zit wel ruim een maand tussen.
In mijn eheim 2078 heb ik 4 mandjes en 1x in de 2 weken vervang de filterwatten die in het bovenste mandje zit.
Verder spoel ik om dat moment ook die witte en blauwe filter van eheim zelf uit.
Deze vervang tussen de 4 en 6 weken.
Van de mandjes gevuld met die filterpijpjes (2x) en sinds kort 1 mandje met Symbiont blijf ik in principe van af.
1x in 8 tot 12 maanden ofzo spoel ik ze af met aquarium water, niet alle mandjes te gelijk, zit wel ruim een maand tussen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Rob Bosman
Biancab schreef:dan is dat dus eigenlijk "anders" rob....
Je hebt gelijk lieverd
heb een potfilter en die maak ik om de 6/7 maanden schoon. met schoon bedoel ik alle lossedrap eruit en het mandje haal ik een paar keer door de emmer heen en weer. en dat is alles. 
-
Gast
owjah... die drab gooi ik dan niet weg.
daar hebben de visjes in de kweekstelling weer wat aan met al die microscopisch kleine voedsel diertjes. Heb er corydora's op groot gekregen
daar hebben de visjes in de kweekstelling weer wat aan met al die microscopisch kleine voedsel diertjes. Heb er corydora's op groot gekregen
Das een aardig idee, dat van die drab.
Gaat ik onthouden.
Gaat ik onthouden.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Ik heb 'anders';
Als de doorstroming van de filters aanzienlijk minder worden dan spoel ik de sponzen en andere filtermaterialen in een emmer aquariumwater.
Er zit dus geen frequentie op, maar mijn stelregel is; Het liefst zo weinig mogelijk.
Als de doorstroming van de filters aanzienlijk minder worden dan spoel ik de sponzen en andere filtermaterialen in een emmer aquariumwater.
Er zit dus geen frequentie op, maar mijn stelregel is; Het liefst zo weinig mogelijk.
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Ik heb een rio125 met binnenfilter.(orgineel)
Ik maak hem 1x per maand alleen 1 groffe schuimblok schoon en de watten.
De rest maak ik alleen schoon als die niet meer goed doorstroomt.
Groetjes Mus
Ik maak hem 1x per maand alleen 1 groffe schuimblok schoon en de watten.
De rest maak ik alleen schoon als die niet meer goed doorstroomt.
Groetjes Mus
Juwel rio240
Ik heb een bioloog, dus daar maak ik alleen vak schoon als het nodig is. Daarnaast nog een potfiltertje, dat gebruik ik voor de bodemafzuiging en is absoluut niet bedoeld om bacteriën te laten groeien, dus die spoel ik elke twee weken helemaal grondig schoon. De échte bacterioligische dingetjes gebeuren in de bioloog 
Ik heb een interne filter (standaard jewel):
1 keer per maand spoel ik de filters uit in een emmer waar al water uit het aquarium inzit.
om de 2 weken vervang ik het witte filter
Mijn buitenfilter een eheim:
1 keer per maand spoel ik mijn filter uit.
Om de 2 weken vervang ik ook hier mijn witte filter.
1 keer per maand spoel ik de filters uit in een emmer waar al water uit het aquarium inzit.
om de 2 weken vervang ik het witte filter
Mijn buitenfilter een eheim:
1 keer per maand spoel ik mijn filter uit.
Om de 2 weken vervang ik ook hier mijn witte filter.
daar komen we zo min mogelijk aan, behalve de watten doen we met regelmaat...en de superpeat vervangen
i'm the Bengel gotta love me!!!
Misschien een rare vraag,maar wat bedoel je met "superpeat"?PygoMania schreef:daar komen we zo min mogelijk aan, behalve de watten doen we met regelmaat...en de superpeat vervangen