Amandelboom Bladeren???
-
Roderick
Onderwerp auteur - 400-600

Amandelboom Bladeren???
ik las ergens op internet iets over Amandelboom Bladeren maar daar uit kon ik niet echt opmaken wat ze nou doen...
misschien weten jullie het
misschien weten jullie het
Groetjes Roderick

-
Roderick

Re: Amandelboom Bladeren???
jah die dingen maar ik had gehoort dat ze ook meestal in het begin van een aquarium worden gadaan om de ph te verlagen... of is dat niet zo?
Groetjes Roderick

-
Wildcaught Heckel
- 0-200

Als je er een hele hoop in gooit wil het misschien helpen
Verder schijnt het een schimmelwerende werking te hebben en ontstressend voor je vissen.
Leuk, voor erbij
Verder schijnt het een schimmelwerende werking te hebben en ontstressend voor je vissen.
Leuk, voor erbij
Het houden van Discus is geen hobby, het is een Passie...
-
Roderick

nee okay maar zoiets had ik gehoort... maar wat help dan wel tegen ph??? wortelhout toch??? maar wat nog meer van die dingen die je er weer uit kan halen dus niet van die tetra en sera spulen er voor
Groetjes Roderick

Om de Ph te laten dalen gebruiken sommige nog wel eikenbladeren, een simpelere manier is eikenbladextrakt.
Een vloeibaar extrakt van het sap uit eikenblad, dit verlaagd je ph direct. Ik heb het een tijdje gebruikt om mijn bij te vullen water op de juiste ph te brengen. Het nadeel kan zijn dat het zo abrupt werkt dat je flinke schommelingen kan krijgen in je ph en dus ook kh en dat is iets waar vissen niet zo blij mee zijn.
http://www.aquatotaal.nl/index.php?act= ... roductId=2
http://www.aquatotaal.nl/index.php?act= ... roductId=2
Om een Ph daling te bewerkstelligen, is zeker een middel als eikenextract maar een tijdelijk lapmiddel.
De Ph zal in korte tijd weer gaan stijgen, omdat de Kh (het Zuurbindend vermogen) ook wel Karbonaathardheid genoemd, daarvoor zal zorgen. De Ph en Kh (zuurbindend vermogen) zijn onverbrekelijk met elkaar verbonden.
Men zal dus, als men de Ph blijvend in de hand wil houden/reguleren, naar andere mogelijkheden moeten grijpen.
De Ph zal in korte tijd weer gaan stijgen, omdat de Kh (het Zuurbindend vermogen) ook wel Karbonaathardheid genoemd, daarvoor zal zorgen. De Ph en Kh (zuurbindend vermogen) zijn onverbrekelijk met elkaar verbonden.
Men zal dus, als men de Ph blijvend in de hand wil houden/reguleren, naar andere mogelijkheden moeten grijpen.
Laatst gewijzigd door Herman op 04 jun 2008 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Rob Bosman
De eerste vraag die ik nu stel wat is je Ph en waarom moet die lager?
-
Roderick

nee ik vroeg het me gewoon af i.v.m. mijn nieuwe aquarium omdat mijn ph waarschijnlijik hoger is met de siliconen kit.
Groetjes Roderick

Nou wordt het toch wel vaag, PH en siliconen
die link leg ik nog even niet.
-
Roderick

ik geloof dat ik hier op dit forum heb gelezen dat als je siliconen kit van bizon glas voor aquaria je achterwand mee vast maakt dat je ph iets omhaag gaat
Groetjes Roderick

Daar zou ik maar niet vanuit gaan, althans je mag aannemen dat kit geschikt voor aquaria niks met je water doen.
-
Rob Bosman
Als je goede siliconen kit is dan is deze heel zuur om dat hij zich in het glas moet vreten, maar voor je uberhaubt wat doet met je aquarium laat je eerst de kit uitharden en daarna even een paar dagen spoelen zodat alle stoffen uit je bak zijn.
Op zeker dat dan je siliconenkit geen invloed meer heeft, maar stel dat het wel invloed zou hebben zou het water alleen zuurder kunnen worden doe jij er nog een product bij gooien die ook zuur toevoegt aan je water krijg je een zurebak.
Op zeker dat dan je siliconenkit geen invloed meer heeft, maar stel dat het wel invloed zou hebben zou het water alleen zuurder kunnen worden doe jij er nog een product bij gooien die ook zuur toevoegt aan je water krijg je een zurebak.