Midas dekkers ken ik maar die bedoel je vast niet
Wat is een bioloog?
Wat is een bioloog?
wat is een bioloog??
Laatst gewijzigd door Fabian op 14 aug 2013 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel toegevoegd
Reden: Topictitel toegevoegd
-
Rob Bosman
hahaha nee.Campion schreef:wat is een bioloog??
Ik bedoel een soort van aquarium die onder in je kast staat met allemaal vakken erin. In die vakken stop je biologisch filtermateriaal. Bv 1ste kamer blauwe watten, 2de kamer japansemat of bioballen, 3de kamer siporax laatse kamer opvoer pomp.
In je aquarium moet een overloop zitten, vandaar gaat het water je bioloog in en aan de anderkant pomp je het water weer omhoog.
mischien is het handig als je hier een topic over start met de voor en nadelen van a tot z. met hier en daar een foto ter verduidelijkingDiscuskwekerij Bèrrege schreef:hahaha nee.Campion schreef:wat is een bioloog??
Ik bedoel een soort van aquarium die onder in je kast staat met allemaal vakken erin. In die vakken stop je biologisch filtermateriaal. Bv 1ste kamer blauwe watten, 2de kamer japansemat of bioballen, 3de kamer siporax laatse kamer opvoer pomp.
In je aquarium moet een overloop zitten, vandaar gaat het water je bioloog in en aan de anderkant pomp je het water weer omhoog.
-
Rob Bosman
denk wel dat er ook een stukje ondehoud aan zit die met een simpel eheim filtertje iets eenvoudiger is. daarmee bedoel ik dus ook te zeggen dat je de voordelen van een bio naast een buitenfilter zou moeten houden en deze zult moeten kunnen onderbouwen.Discuskwekerij Bèrrege schreef:Nadelen weet ik eigenlijk niet.
Oja meer waterverdamping, maar dat kan je tegen gaan.
en het voormaat neemt wat meer plaats in dan een potfilter.
ikzelf kies ook voor een bioloog alhoewel ik er geen ervaring mee heb in mijn eigen aquaria in het verleden maar het meer gezien heb bij mede leden van de vereniging.
Heb je een overloop in je bak zitten? er moet natuurlijk wel een mogelijkheid zijn om het water vanuit je aqua naar je bioloog te laten lopen. Je kan ook met pompen gaan werken maar dan heb je 2 pompen nodig.
De verwarming kan prima in een bioloog weggewerkt worden.
60 cm lijkt me wat kort voor een bioloog, dan krijg je of vrij smalle vakken of heel weinig vakken.
De verwarming kan prima in een bioloog weggewerkt worden.
60 cm lijkt me wat kort voor een bioloog, dan krijg je of vrij smalle vakken of heel weinig vakken.