Wat is tot nu toe jullie lievelings aqua bewoner ?

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: Wat is tot nu toe jullie lievelings aqua bewoner ?

Bericht door Kevin »

Yvon dat is de Pseudotropheus sp. polit lions cove, kwa karakter zeker zo pittig als een betta.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
yvon

Bericht door yvon »

Ik heb toen ik de naam hier zag gelijk google even gebruikt, het verhaal wat ik daar las deed me inderdaad meteen aan betta's denken, al denk ik zelf dat Pseudotropheus sp. polit lions cove wat agressiever is dan de betta (maar dat is maar het idee naar aanleiding van dat verhaal wat ik net las).
Ik heb die site en een plaatje van de vissen gelijk in m'n bookmarks gezet dan kan ik binnenkort eens rustig wat mee info gaan lezen over die vissensoort.
Thanks voor de info :wink:

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Een pittig beestje, maar toch kan hij hier niet op tegen de Cynotilapia afra white top en de Melanochromis auratus. Kun je nagaan wat een temperament malawi cichliden hebben, een ruim bemeten bak is dan wel een must.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
yvon

Bericht door yvon »

Welke maat bak eisen deze vssensoorten eigenlijk kevin ?
Ik heb me er nog niet zo in verdiept, maar ik zie wel steeds meer van dit soort vissen die ik zeer interessant vind.

Onderwerp auteur
Coby

Bericht door Coby »

Er zijn veel mooie soorten malawi´s maar de Chewere is ook van begin af aan al mijn lieverdje van de bak. Daarnaast is ook de Electra een van mijn favorieten, voor foto´s kun je een kijkje nemen op mijn website. :idea:

@Yvon ik ben begonnen met 1.20 meter maar ondertussen staat er al een 2 meter bak binnen. :D

Onderwerp auteur
yvon

Bericht door yvon »

Oops, dat kan ik dus voorlopig vergeten Coby, de grootste bakken hier zijn een meter en ik zie voorlopig ook geen kans voor grotere.
Ten eerste vanwege de kosten en ten tweede vanwege de ruimte.
Dat is dan dus iets wat iets lager op het verlanglijstje komt te staan :wink:

Onderwerp auteur
Silvia

Bericht door Silvia »

yvon schreef:@

@ Silvia en Johan: zouden jullie me misschien iets meer over het gedrag van de corydoras panda kunnen vertellen, ik zit er namelijk aan te denken er een schooltje van aan te schaffen maar ik vraag me af hoe hun gedrag is, we hebben hier nu de aeneus en die zijn alles behalve schuw, ook hebben we de trillineatus en de agassizi en die zijn toch een stuk schuwer, vooral die laatste.
Vandaar mijn vraag aan jullie, hoe de panda's zijn wat betreft het gedrag :wink:
Ik persoonlijk vind ze er heel schattig uitzien en toen ik er 10 had gingen ze mooi als een groepje over de bodem heen en leek het net of ze haasje over deden. Kan het even niet anders uitleggen :D

tanganyika rules!
0-200
0-200

Bericht door tanganyika rules! »

eigenlijk mag t niet,maar ik vind mijn triglachromis otostigma wel een beetje de mooiste.
daarna natuurlijk de frontosa.

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

idd COby de chewere's beginnen ook al aardig fraai te worden, kwa karakter laten ze nog niet veel van zich zien.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
yvon

Bericht door yvon »

@ silvia: Dat klinkt leuk hihihi, maar zijn ze ook zo schuw dat zodra er beweging voor de bak is, of een geluidje dat ze er gelijk vandoor gaan want dat doen de trillineatus en de aggazzisii bij mij dus wel, of hebben ze meer het karakter van bijvoorbeeld de aeneus die zich daar niets van aantrekken ?

Onderwerp auteur
Silvia

Bericht door Silvia »

Ik vond het nog wel meevallen qua schuwheid.

Als ik ervoor zat kwamen ze gewoon langszwemmen.

Weet niet wat ze doen als je voor je bak staat te jumpen :D :jump:

Serge
200-400
200-400

Bericht door Serge »

Ik vind alle vissen eigenlijk wel leuk :)

Maar in mijn huidige bak springen er voor mij twee uit. Ten eerste dit meneertje, en die is nog niet eens vol op kleur ;)

Afbeelding

Aulonocara jacobfreibergi (Cape Maclear)

En uiteraard dit heerschap.

Afbeelding

Sciaenochromis fryeri "Icebergh"

Maar ik denk dat over een tijdje de Stigmatochromis pleurospilus de mooiste gaat worden. Qua gedrag zijn het nu al mijn lievelingetjes in ieder geval. Ze zijn nog erg jong, maar in volwassen uitvoering zijn ze erg fraai ;) Maar voor een foto daarvan moet je (en ik) dus nog even geduld hebben.

Onderwerp auteur
yvon

Bericht door yvon »

Silvia schreef:Ik vond het nog wel meevallen qua schuwheid.

Als ik ervoor zat kwamen ze gewoon langszwemmen.

Weet niet wat ze doen als je voor je bak staat te jumpen :D :jump:
Jumpen kan ik hier toch niet want dan staan alle aqua's mee te jumpen op die houten vloer hahaha.

@ Serge: mooie vissen :D

isatje
0-200
0-200

Bericht door isatje »

tot nu toe zijn dat bij mij mijn twee goudvissen maar das niet alleen omdat ze mooi zijn maar omdat ik ze al heel lang heb, dus is het eerder moreel dat ik ze graag zie
Ik zie wel graag siervissen maar voorlopig heb ik nog geen, ik ben nog maar net bezig met mijn groot aquarium