Mijn Corydoras staat krom!

Plaats reactie

Onderwerp auteur
berryq
0-200
0-200

Mijn Corydoras staat krom!

Bericht door berryq »

Hallo beste mede aquarianen,

Verbaast keek ik vandaag in mijn aquarium toen ik zag dat één van mijn cory albino's helemaal kromstaat...
Ik heb 'm in quarantaine staan, maar heb geen idee wat ermee aan de hand is.
Ik zet wat foto's bij, zodat je mee kan kijken en denken.

De cory's zitten er al een paar jaar in, en zijn flink gegroeid. Het zijn ware tanks die over de bodem struinen en heb er nooit problemen mee gehad.
De cory lijkt zich niet druk te maken en doet net of er niks aan de hand is, maar ik vertrouw het niet helemaal.

Ik heb vorige week witte stip gekregen en dit succesvol behandelt met 'Costapur F'. Vermoedelijk waren hier de net bijgeplaatste bijlzamen de oorzaak van, want de bak draaide daarvoor al 2 jaar zonder problemen. De temperatuur is de afgelopen week verhoogd geweest naar 29 graden. 5 bijlzalmen en 1 kardinaal hebben de stip niet overleeft. Heeft deze behandeling hier mogelijk wat mee van doen gehad?
Groetjes, Berry

Afbeelding

Afbeelding

Rob Bosman

Re: Mijn Corydoras staat krom!

Bericht door Rob Bosman »

lijkt wel een vergroeing denk dat Herman het wel weet

Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

zoals je al zegt is er aan zijn gedrag niets veranderd. ik zelf denk dan ook aan een vergroeiing. soort klokkenluider :roll:

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Was het je nooit eerder opgevallen? Het lijkt mij dat een vergroeiing niet in 1 dag ontstaat.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
berryq
0-200
0-200

Bericht door berryq »

kevin schreef:Was het je nooit eerder opgevallen? Het lijkt mij dat een vergroeiing niet in 1 dag ontstaat.
Dat klopt inderdaad wat je zegt.
Laat ik het zo zeggen, het is me nog nooit opgevallen. De ruiten vertekenen zowiezo wel iets, dus dan valt de vergroeiing niet zo op. Het viel me afgelopen week op toen ik een grote waterverversing uitvoerde vanwege de witte-stip uitbraak. Doordat ik van bovenaf de bak in keek en alle vissen grondig inspecteerde viel het me op. Misschien heb ik er eerder niet zo erg op gelet.
De Corydoras schuivelt inmiddels weer vrolijk rond over de bodem, inmiddels weer uit quarantaine gehaald. Was eerst bang voor een ziekte oid, maar door jullie reacties ben ik weer gerustgesteld.
Als er veranderingen optreden laat ik het zeker weten.

Berry