Een krabje kan geen kwaad in het aquarium, maar die zie je dan ook niet zo vaak. Met z'n tweeen gaan ze wat meer (onafhankelijk van elkaar) op pad. Bij ons laten ze de planten, op één soort na, redelijk met rust. Ze zijn dol op de plantjes met een roze-paarse onderkant van de bladeren. Die vullen we dan ook regelmatig aan (het is ook voedsel voor ze). Verder slopen ze niet veel en laten ze de vissen met rust.
Wel hebben we gisterochtend ontdekt dat we onze twee dwergklauwkikkers missen. Vanmiddag zagen we een van de twee stofzuigers (algeters) met een restantje kikker slepen. Nu weten we dus bijna zeker dat ze afgestraft zijn door de krabben. De kikkers zijn er leuk, maar het zijn wel pestkoppen. Ze plagen de algeters door regelmatig voor hun snufferd te gaan zitten/liggen. De krabben pesten ze door demonstratief voor ze te gaan zitten en af en toe een kopstootje te geven. Waarschijnlijk hebben de twee krabben hun krachten gebundeld en de kikkers gegrepen toen die nietsvermoedend standbeeldje aan het spelen waren.
wat voor krabben hebben jullie?
-
tanganyika rules!
- 0-200

Re: wat voor krabben hebben jullie?
hoe grote bak hebben krabben eigenlijk nodig?
-
Rob Bosman
Ik heb 2 krabben gehad in me 3 meterbak uiteindelijk zijn ze ergens in huis aan uitdroging gestorven.
hangt af hoe groot ze worden die ik heb blijven klein en die zitten in een 60x30x40
Groet, Robbert
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻