mijn "Bakkie" rio 180

jari4now

Re: mijn "Bakkie" rio 180

Bericht door jari4now »

roderick1444 schreef:nee ik ga er absolut geen discussen in houden ook nooit aan gedacht ik hou er gewoon kleine tropische vissen in. en heel misschien komen er maanvissen in maar discussen zeker niet ;) ik weet ook niet hoe jullie op dat idee komen :?
Roderick, ook voor maanvissen moet je als ze volwassen zijn 50 liter aan huoden, maanvissen hebben een hogerebak nodig dan Discussen, de vinnen en stralen van deze vissen worden erg lang en hoger dan een discus. Dus wat Xelitas al zegt......is erg krap en je doet dan de vis en jezelf geen plezier als ze groot worden.
Enne klein blijvende maanvissen.........ik ken zze niet

Xelitas
0-200
0-200

Bericht door Xelitas »

het is niet om je te pesten ermee maar hou het in je achterhoofd :wink:
Een Juwel Rio 240 ( bestand voor nieuwe bak )
Een Euro Rimini 185 ( tropisch )
Vitakraft 60 liter (LEEG)
Een Cayman 50 liter (LEEG)
!! Ik kom er rond voor uit.. VIERKANT is beter !!

jari4now

Bericht door jari4now »

Als ze jong zijn gaat het nog wel maar kleintjes worden groot....let maar op die kleine van je zus hoe snel dat gaat.....en dat is dus veel voeren en veel verversen, ik heb nu 2 jonge maanvissen voor weekje in juwel 60 zitten en dat ziet er al niet tof uit en deze zijn nauwelijks 10cm.
Ze groeien wel als kool en gaan na 2 weken quarantaine naar een 400 liter bakje, laat je van tevoren wel goed informeren hoor Ro.

Xelitas
0-200
0-200

Bericht door Xelitas »

niet door de simpele LFS in de omgeving want die vertellen vaak nog eens dat er klein blijvende maanvissen bestaan..
Een Juwel Rio 240 ( bestand voor nieuwe bak )
Een Euro Rimini 185 ( tropisch )
Vitakraft 60 liter (LEEG)
Een Cayman 50 liter (LEEG)
!! Ik kom er rond voor uit.. VIERKANT is beter !!

jari4now

Bericht door jari4now »

Maanvis kan ook klein blijven hoor Xelitas......maar dan komt het vaak doordat de eigenaar ze niet goed voert en ververst.....net als bij discussen en dan krijgen ze groei achterstand die nooit meer goed komt...zielig dus

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

er staat ook heel misschien dus het is nog helemaal niet zeker... en heel misschien betekent bij mij meestal ga er maar van uit van niet ;)
Groetjes Roderick
Afbeelding

Coby

Bericht door Coby »

Je bent al goed bezig Roderick, ik ben benieuwd wat het gaat worden. :D

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

wegens opschonen van dit topic (by roderick1444) staat deze info nu in eerste topic onder update 1 (kevin deze post mag weg)
Laatst gewijzigd door Roderick op 13 jul 2008 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Roderick
Afbeelding

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Ik zou hem even volstoppen met tegellijm. Je gaat je er toch aan ergeren op den duur. Een plant ervoor zou ook kunnen maar dekt de lading niet helemaal.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

nou ja het probleem daar mee is dat ik hem dan niet meer er uit kan krijg voor epoxy en verfen en kit dus ... das een beetje een probleem en me moeder ze dat het niet goed voor het glas is als ik hem op mijn bed leg op zijn zijkant... dus als ik dat nog met tegelijm zou moeten doen dan zou ik hem van vanavond vast moeten kitten en nog wat tegellijm op moeten doen en dan met verf en dan epoxy de andere dagen... maar wat ik ook kan doen omdat de platen iets op sommige pleken iets te hoog is en niet aan sluit er een soort scheur in de steen van maken maar ik moet ff uit want ik heb me vader nodig om hem op mijn bed te leggen als ik dat doen met tegelijm lijm er op...
Groetjes Roderick
Afbeelding

Coby

Bericht door Coby »

Toch is het beter om de naad dicht te maken met tegellijm, het verven en de epoxy kun je doen als de wand in je bak zit. Je kunt hem gerust op zijn kant leggen, wel het glas afplakken want als daar epoxy op komt krijg je het er niet meer af.
En ik zou het ook niet op je kamer doen vanwege de dampen, of je moet goed ventileren....
Heb je niet een garage of een schuurtje waar je de bak weg kunt leggen, met een dik stuk karton of een deken eronder? :roll:
Er staan hier ook genoeg voorbeelden van achterwanden....

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

nou het moet wel in mijn kamer maar dat is geen probleem want ik kan in de logeer kamer slapen en me raam gewoon open zetten als ik er epoxy op ga doen. en bedankt voor die tip van dat tape dat was ik ff vergeten :wink: maar mijn aquarium kan toch wel gewoon op mmijn bed liggen zonder dat er wat gebeurt met de ruit???
Groetjes Roderick
Afbeelding

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Ja hoor geen probleem, als je hem op een tafel of grond wil leggen even zoals coby zei een deken of handoeken eronder. Dat is puur tegen krassen de ruit kan het gewicht makkelijk aan.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

nou de wand zit er nu in en heb hem gewoon op me bed dus... nou de foto's komen er aan als ik klaar bij met epoxy en kit dusss...
Groetjes Roderick
Afbeelding

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

wegens opschonen van dit topic (by roderick1444) staat deze info nu in eerste topic onder update 2 (kevin deze post mag weg)
Laatst gewijzigd door Roderick op 13 jul 2008 17:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Roderick
Afbeelding