ik hoop met deze informatie voor een achterwand ook andere van dienst te zijn en als je de zelfde problemen krijft als ik dat je hier dan kan vinden hoe je die moet op lossen
nou eerst maar begonnen aan het kastje...

aquarium er op

voor de achterwand gebruikte ik 5cm dikke tempex (piepschuim) platen

nou een plaat op maat gezaagt

moest nog een keer doormidden zodat ik hem in het aquarium kon zetten

kijken voor de maat

nog een stukje er af

sorry van het bewerken van de plaat geen foto wel van de troep die ik kreeg met de staal borstel (moeder natuurlijk heel blij)

nog even kijken of hij goed pasten

nou een laag tegelijm er op eerste van de 5

deze tegelijm gebruikte ik

nog even de zijkant die je ziet zwart gemaakt

nou tegellijm droog en kan de achterwand in het aquarium gekit worden alleen van achteren

naad tussen de platen nog even vol gestopt met tegellijm zo dat je hem niet meer ziet

geen verf dus na dat de tegellijm droog was epoxy er op (mr boat epoxy goede qualiteit) toen epoxy droog was rond om afgekit
laten drogen en maar weer recht gezet

ook gelijkt het lucht steentje er in gemaakt gewoon naast de filter vast gekit zo dat je hem niet ziet anders dan een kit lijntje

na een paar dagen, 4 geloof ik, voor de eerste keer vol gegooit met water en kreeg de schrik van me leven WITTE PLEKKEN OP DE EPOXY

gelukkig met hulp van de beste mensen hier kunnen verhelpen door al het water er uit te halen en laten drogen en een nieuwe laag epoxy er op en probleem verholpen
ook toen de epoxy uitgehard was 2 keer vol gegoten met water
ook nog 10 kilo stenen en een stuk kien hout gekocht, er in gedaan, voedings bodem er in en grind er in (sorry geen foto's)
toen water er in, lekker mistig

nou 2 dagen later plantjes gehaalt in rotterdam (aquacompleet) €46.-

nou toen het water weer na het planten wat bij gestokken was zag het er zo uit toen had ik er ook al wat appelslakjes in gedaan

weer na een paar dagen pas echt mooi

nou ik hoop dat jullie het mooi vinden en veel aan hadden