ziekte goudvis

Michael
0-200
0-200

Re: ziekte goudvis

Bericht door Michael »

Gewoon een scherpmes gebruiken en achter de kieuwen zo onderlangs de kop er af en klaar.. Tis dan zo gebeurt met het visje denk dat het sneller gaat dan in de vriezer waar het in etapes gaat want een vis is nooit in 1 keer dood in de vriezer.

Zeker gezien het feit wat ik er van kan maken op de foto lijkt het mij de beste oplossing.

Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

Michael schreef:Gewoon een scherpmes gebruiken en achter de kieuwen zo onderlangs de kop er af en klaar.. Tis dan zo gebeurt met het visje denk dat het sneller gaat dan in de vriezer waar het in etapes gaat want een vis is nooit in 1 keer dood in de vriezer.

Zeker gezien het feit wat ik er van kan maken op de foto lijkt het mij de beste oplossing.
hier sluit ik me bij aan.

en over de rest van de discussie, tja het enige wat ik belangrijk vind is wanneer een vis aan het lijden is (anders zou jij hem niet afmaken) dat lijden zo snel mogelijk over is voor het beest.

even een vraag uit nieuwschierigheid, hoe lang duurt dat invriezen voor zo'n vis dan ?

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

Niet voor het een of ander maar is dat arme beestje nu al uit zijn lijden verlost of niet.

Herman
200-400
200-400

Bericht door Herman »

Ik hoop in ieder geval dat liefhebbers van deze mooie beestjes er iets van hebben opgestoken
Laatst gewijzigd door Herman op 18 okt 2008 18:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Rob Bosman

Herman,
Nou idd, maar wellicht een taak hier voor Kevin om een topic te openen waarin we de aantal methoden in kunnen zetten voor het euthaniseren van vissen.
Jij en ik hebben ervaring genoeg om de verschillende methoden te noemen met de voor en nadelen ervan.

Herman
200-400
200-400

Bericht door Herman »

Hoi Rob

Ik denk dat dit een zeer goede optie is. :duim:

Groeten Herman

jari4now

Bericht door jari4now »

Heren,

Ik ben het er helemaal mee eens dat dit gebeurt, hoewel ik dus één van die mensen ben die het liever niet zelf doe en elke dooie vis makelijk weg gooi maar een nog net niet dooie vis zielig vindt maar niet kan doden.....dan is verdoven voor mij zeker een optie om het uit zijn/haar lijden te verlossen.

Ik vindt het een luguber topic maar zal er wel blij mee zijn als ik het moet doen bij een van mijn vissen.

Rob,

de 3 die bij jou dit lot beschoren zijn mogen ook in het opvanghuis bij de basketball club....daar gaan vandaag 2 Red Devil maanvissen uit dus komt er weer een kamer vrij.

Whahaha blijf ook wel de Florence Nightinggale voor de discussen...................
Wat een "Sissy" eigenlijk he....altijd met mijn grote mond.

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Prima idee, alleen waarom moet ik daar weer voor opdraaien :lol: :wink:

viewforum.php?f=41&st=0&sk=t&sd=d&start=0
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Rob Bosman

Ok doe ik vanmiddag wel even, wilde er eigenlijk een sticky maar ik open er wel een topic over.

jari4now

Bericht door jari4now »

Rob dan TUF je er toch ff op blijft het ook wel plakken

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

ps de goudvis is al dood sinds zondag :?
Groetjes Roderick
Afbeelding

yvon

Bericht door yvon »

Bedoel je afgelopen zondag roderick1444 ?

Het is inderdaad een heel goed idee om een topic te maken met info erin wat de beste manier is om een vis uit zijn/haar lijden te verlossen.
Misschien dat zo'n topic ervoor zorgt dat dit soort dingen minder vaak gebeuren.
Ik snap roderick1444 ook wel hoor, je wil toch het beste voor je vissen en probeert ze dat ook te geven, wat betreft een goudvis in een vissenkom, tsjaaa daar zijn de meeste dierenwinkels grandioos fout mee, de vraag van de klant, kan dit, het antwoord van de winkelier die alleen aan de kassa denkt 'natuuuuurlijk kan dat', ik vind het in ieder geval goed van je dat je toch je vraag op het forum gesteld hebt en hulp gezocht hebt :wink:
En laat je niet kisten door wat er nu gebeurt is.
Probeer een recht aquarium te bemachtigen en ga eens rustig rondlezen wat er dan allemaal voor mogelijkheden zijn, de aqua hobby is zo ontzettend groot en mooi, het zou zonde zijn als je er nu mee zou stoppen.

Zoals ik al in een eerder postje zei, zijn er genoeg klein blijvende visjes die ook in een wat kleiner aquarium kunnen, ook is er best veel keus in visjes die in een aqua kunnen zonder verwarming erin.

Denk er maar eens rustig over na en als je ideetjes hebt en twijfelt, vraag het dan gerust, de mensen op het forum zijn er om je te helpen.

Groetjes yvon

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

gelukkig heb ik wel wat verstand van aquaria. ik heb ook een aquarium van 54 liter (rekord 60) met tropische vissen er in en heb pas een nieuw groot aquarium gekocht (rio 180) en daar voor nog een 96 liter bak gehad en kleinere bak van 20 tot 30 liter gehad... maar het ging er meer om dat we al heel vaak goudvissen in dat kommetje hadden gehad en dat we dit nog nooit hadden mee gemaakt :? maar ook heel vaak guppy's er in gehad en ook nooit problemen mee gehad... en nu op eens wel dus dat vonden we een beetje raar en wilden weten wat er nou aan de hand was en wat te doen ;)
Groetjes Roderick
Afbeelding

jari4now

Bericht door jari4now »

Het is sowieso goed ro dat je het hier in een topic hebt gegooit, dat er vervolgens wat andere verhalen uitvoort komen, was te verwachten....kan me niet ontrekkejn aan de gedachte dat hier allemaal vis liefhebbers zitten en met bveel goed bedoelde opmerkingen iets willen duidelijk maken

yvon

Bericht door yvon »

Weet je wat het is, ik zal heel eerlijk zijn, als ik het woord vissenkom alleen maar zie staan, gaan bij mij de haren recht overeind staan :wink:
9 van de 10 aquarianen hebben dat denk ik wel.
Niets en niemand kan mij wijsmaken dat een vis niet liever in een rechte bak zit dan in een kom, een kom is TE onnatuurlijk naar mijn mening.
Al heb ik erger gezien, namelijk bloemenvazen met betta's erin, en natuurlijk moesten ze er ook nog bloemen bij in zetten, ik schrok me naar toen ik die foto's zag.

Tsja ieder zo zijn of haar eigen mening en dit is dus mijn mening, doe ermee wat je wil, in de prullenbak gooien bijvoorbeeld hahaha, dat is jou vrije keuze :wink: