ziekte goudvis
Re: ziekte goudvis
jennifer dat is niet alleen in de dieren wereld zo...wat dacht je van de mensenwereld...
ik wacht al maanden op een operatie en verga van de pijn...en zo zijn er nog duizenden..
dan kan je beter maar 1 genadeklap geven zodat hij snel uit zijn lijden verlost is..is beter dan welke andere methode dan ook.
Bianca,
Je hebt helemaal gelijk!
ik wacht al maanden op een operatie en verga van de pijn...en zo zijn er nog duizenden..
dan kan je beter maar 1 genadeklap geven zodat hij snel uit zijn lijden verlost is..is beter dan welke andere methode dan ook.
Bianca,
Je hebt helemaal gelijk!
Ik denk gezien de toestand van het goudvisje, op de overigens (onduidelijke foto) dat
euthanaseren hier op zijn plaats is, om verder leed te voorkomen
euthanaseren hier op zijn plaats is, om verder leed te voorkomen
Laatst gewijzigd door Herman op 18 okt 2008 18:20, 2 keer totaal gewijzigd.
als ik aan het zee-vissen ben geweest, en ik vang een markreel of iets anders. dan geef ik die ook in 1 x een goede klap. het beest is dan gelijk van de wereld.Herman schreef:ik wil er nog even met nadruk op wijzen, dat een tik op de kop misschien bij een
kleinere vis nog wel zal lukken. Alhoewel ik mensen wel eens op hun vingers zie slaan als ze gaan timmeren.
Maar voor een wat grotere vis, zullen toch bovenstaande methodes (Verdoven of een Incisie) moeten
worden toegepast, wil men op een diervriendelijke wijze te werk willen gaan.
wat ik zelf doe voor de kleine visjes is ze in kokend water gooien. dan zijn ze nog sneller dood dan dat jij met je oog kan knipperen. naar mijn mening toch een stuk humaner dan het beest invriezen. (ga jij maar eens in je onderbroek op de noordpool staan)
voor de grotere vissen een flinke klap op het hoofd.
Ik denk Dante dat jij een paar dingen nu door elkaar haalt.
Kokend water humaan?
Kokend water humaan?
hallo jongens t gaat hier om een goudvis en niet om andere vissen..ik geef een optie voor een goudvis en niet voor een weet ik veel wat voor vis...
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
misschien ook niet helemaalHerman schreef:Ik denk Dante dat jij een paar dingen nu door elkaar haalt.
Kokend water humaan?
maar wat wel en niet humaan en/of een goede methode is is een hele andere discussie en dient dan op een andere plek in het forum gevoerd te worden.
nu gata het hier om die goudvis. voor zover ik kan oordelen denk ik niet dat die nog te redden is.
kan hij eigenlijk nog wel eten?
Men voorkomt met het invriezen, dat liefhebbers de vis gaan doodgooien, de kop gaan inslaan, het levend door de WC spoelen
Laatst gewijzigd door Herman op 18 okt 2008 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
jari4now
Euhhhhh ik kan het helemaal niet....had eens 7 discussen die de verkoper niet terug wilde nemen.....lang verhaal... en hij vertelde me ze dan maar in te vriezen of iets......ik wilde ze dan maar terug brengen en hij wilde dat absoluut niet.....ze leven nu nog met zijn 6en in de clubbak....hebben gigantische achterstand opgelopen, zijn als discus dus eigenlijk mislukt en niet om aan te zien, ik kan ze niet doden.
Vondt een pleco in de clubbak die lag te lijden, heb iemand anders gevraagd de kop eraf te snijden.....ik kan ze niet doden.....softie eigenlijk he??
Vondt een pleco in de clubbak die lag te lijden, heb iemand anders gevraagd de kop eraf te snijden.....ik kan ze niet doden.....softie eigenlijk he??
-
jari4now
trouwens wel beetje off topic... misschien beter om de goudvis zijn rust te geven en ergens anders verder te gaan, vindt dit wel boeiend om te weten hoe mensen dit doen en hoe ze erover denken
Hebben ze in de clubbak tenminste nog een mooie tijd van leven, want waarom zou men op het oog tochjari4now schreef:ze leven nu nog met zijn 6en in de clubbak....hebben gigantische achterstand opgelopen, zijn als discus dus eigenlijk mislukt en niet om aan te zien, ik kan ze niet doden.
nog gezonde beestjes elimineren. Je hebt het zo prachtig opgelost, dit valt zeker te waarderen
-
Roderick
Onderwerp auteur - 400-600

nee hij kan niet meer eten ze hele bek is weg gerot. dus uiteindelijk zou hij wel sterven van uithongering... maar de 2 manieren die mij het best lijken zijn invriezen en kokend water. alleen wil me moeder hem niet in kokend water gooien...
en me moeder had nog een vraag...
moeder: hoe komt zo'n beestje aan die ziekte? Had hij dat al in de winkel opgelopen? We hebben heel vaak goudvissen gehad, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
en me moeder had nog een vraag...
moeder: hoe komt zo'n beestje aan die ziekte? Had hij dat al in de winkel opgelopen? We hebben heel vaak goudvissen gehad, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Groetjes Roderick

-
Anonymous
lees de link die ik in het begin van het topic gegeven heb nog maar eens door.
Bek- en vinrot zijn meestal het gevolg van problemen met de kwaliteit van het aquariumwater, hoewel de ziekteverwekker een bacterie is. Als er iets mis is met de waterkwaliteit nemen ziekteverwekkende bacteriën uit de Aeromonas- en Pseudomonasgroep angstaanjagend snel in aantal toe. Om deze ziekten op lange termijn te bestrijden is dus niet alleen het juiste geneesmiddel nodig maar ook een duurzame verbetering van de waterwaarden. De belangrijkste waarden die gecontroleerd en zo nodig bijgesteld moeten worden, zijn de carbonaathardheid (KH), de zuurtegraad (pH-waarde), het ammonium- (NH4) /ammoniak- (NH3) en nitrietgehalte (NO2).
Nitraat is een noodzakelijke voedingsstof voor planten
Laatst gewijzigd door Herman op 18 okt 2008 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
yvon
Wat ik me nu afvraag.....leeft de goudvis nog ?
De eerste post is 3 dagen geleden geplaatst, ik hoop echt dat het dier niet nu nog hangt te lijden in z'n akelige vissenkom.
Raad je moeder eens aan om een rechte bak te kopen, ten eerste is een vissenkom het ergste wat je een vis aan kunt doen en ten tweede worden goudvissen ook veel te groot voor in een kleine kom/aqua.
We hebben hier sinds kort een vijvertje in de tuin en zelfs daar zet ik geen goudvissen in omdat ze gewoonweg te groot worden voor die vijver, misschien zegt dat genoeg !
Misschien is het een idee om eens aan een totaal ander soort visjes te gaan denken, ook als het alleen voor koud water is dan nog zijn er andere soorten visjes die in een koud water aqua gehouden kunnen worden, visjes die NIET zo groot worden als een goudvis.
De eerste post is 3 dagen geleden geplaatst, ik hoop echt dat het dier niet nu nog hangt te lijden in z'n akelige vissenkom.
Raad je moeder eens aan om een rechte bak te kopen, ten eerste is een vissenkom het ergste wat je een vis aan kunt doen en ten tweede worden goudvissen ook veel te groot voor in een kleine kom/aqua.
We hebben hier sinds kort een vijvertje in de tuin en zelfs daar zet ik geen goudvissen in omdat ze gewoonweg te groot worden voor die vijver, misschien zegt dat genoeg !
Misschien is het een idee om eens aan een totaal ander soort visjes te gaan denken, ook als het alleen voor koud water is dan nog zijn er andere soorten visjes die in een koud water aqua gehouden kunnen worden, visjes die NIET zo groot worden als een goudvis.