Eten japonica garnalen dode visjes?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Lianne Overijssel
0-200
0-200

Eten japonica garnalen dode visjes?

Bericht door Lianne »

Hoi,

Ik heb sinds een paar maanden een 40l aquarium wat ik echt enorm leuk vind.
Hierin heb ik diverse soorten visjes en een paar Japonica garnalen.
Nu was ik alleen een guppie kwijt en na grondig doorzoeken van het aquarium dacht ik te zien dat 1 van mijn japonica garnalen zich tegoed doet aan mijn missende blijkbaar dode guppie.
Is dit normaal?
Ik heb wel eens gelezen dat dode vissen uit het aquarium gehaald moeten worden maar lees ook dat garnalen deze ook opruimen... (veel tegenstrijdige berichten)
Wat moet ik nu doen? Moet ik die dode gup eruit halen of moet ik deze als voer voor de andere vissen laten liggen?

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Eten japonica garnalen dode visjes?

Bericht door amber98 »

Garnalen ruimen inderdaad dode dingen op. Ze eten echter niet zo snel, dus je kan het beste de dode vis eruit halen, voordat dit de waterwaardes negatief beïnvloed. 40 liter is helaas wel te klein voor vissen zoals guppen. Ik weet niet welke vissen je nog meer hebt, maar eigenlijk is 40L alleen geschikt voor Micro vissen, garnalen, slakken of evt 1 betta. ;)

Onderwerp auteur
Lianne Overijssel
0-200
0-200

Bericht door Lianne »

Dankjewel voor je reactie, zie trouwens wel dat ik een typfoutje heb gemaakt, mijn bak(je) is 50 liter

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

60cm (meestal 60L netto) is het absolute minimale voor vissen zoals guppen. Veel andere vissen kun je beter nog groter houden