Kardinaaltetra met een bolle witte vlek

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Nieuweling Flevoland
0-200
0-200

Kardinaaltetra met een bolle witte vlek

Bericht door Nieuweling »

Goedenavond,

We komen net terug van een weekje vakantie en we zien nu een rare vlek op 1 van onze kardinaaltetra's. Heb de waterwaarden getest via een teststrip en daar lijken de waarden oke op te zijn.

De vlek zit op 1 kant van zijn lijf, is wit van kleur en lijkt op een bult. Andere vissen hebben geen klachten op dit moment.

Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? Wat kan ik eraan doen?

Heb 2x foto toegevoegd (blauwe cirkel om vis waarover het gaat)
Heb 1 filmpje en 2 foto's:

https://youtu.be/HJbv-i-7ck8?si=ItUmPAWbXeW0qBFm
Afbeelding

Afbeelding

Onderwerp auteur
Nieuweling Flevoland
0-200
0-200

Re: Kardinaaltetra met een bolle witte vlek

Niemand die me kan helpen?

LM87
0-200
0-200

Bericht door LM87 »

Teststrips kunnen grote afwijkingen geven in metingen. Wellicht even naar een winkel waar ze testen om te controleren?

Ik weet persoonlijk niet wat de vlek is. Kan schimmel of bacterie zijn. Misschien weten ze het in de winkel?

Onderwerp auteur
Nieuweling Flevoland
0-200
0-200

Water idd al laten checken bij lfs en dat was in orde.

Ze dachten daar zelf aan een eencellig micro organisme, dus advies was colombo alparex. Hoe snel merk je of het medicijn effect heeft of niet?

LM87
0-200
0-200

Bericht door LM87 »

Vaak met een paasdagen merk je dat het helpt. In de handleiding staat dit vaak ook vermeld naast wanneer je de kuur eventueel kunt herhalen.

tips bij medicijngebruik:
- zorg voor extra zuurstof. Vaak door medicijnen en ziekte kunnen vissen minder goed zuurstof opnemen. Wat extra toevoegen door bijvoorbeeld een pompje kan ze dan helpen.
- actieve kool verwijderen uit je filter. Actieve kool haalt namelijk de medicatie weer uit het water.
- vissen goed blijven bekijken. Sommige medicatie kunnen ze slecht op reageren. Ze worden trager, hangen meer in de bak, ademen moeilijker, etc. Als je dit zier, zou ik een waterwissel doen.

Na een paar dagen zouden je vissen al moeten reageren. Vaak met parasieten is een herhaling wel nodig. Succes en ik hoop dat alles goed gaat!