black molly met witte stippen

Plaats reactie

Onderwerp auteur
FRANCOIS
0-200
0-200

black molly met witte stippen

Bericht door FRANCOIS »

Hallo ,

in mijn aquarium ( 60 liter ) zitten black molly's ,oranje molly's en platty's .
een paar dagen terug merkte ik op dat 3 black molly's , witte stip hebben ...redelijk groot .bij de andere vissen zie ik gelukkig niets .
ik heb de éérste dag 4 druppels EXIT toegediend , de tweede dag ook 4 en vandaag 7 druppels ,ook heb ik de temp iets omhoog gezet ,deze is nu op een 25 °c ...heb zonet weer iets hoger gezet .

wat kan de oorzaak zijn en wat kan ik nog verder ondernemen.

grt,

françois
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LM87
0-200
0-200

Re: black molly met witte stippen

Bericht door LM87 »

Dit is geen stip. Lijkt mij eerder schimmel. Je gebruikt nu al EXIT. Zou Esha 2000 erbij halen. Een combinatie van deze twee zou moeten helpen.

Een tip: Een overvol aquarium kan leiden tot stress bij de vissen, slechte waterkwaliteit, ziektes en dergelijke. Op de foto's lijkt het wel een beetje vol. Wellicht wat vissen eruit halen? Voor molly's is 60 liter al een beetje krap bij volwassen leeftijd.

Onderwerp auteur
FRANCOIS
0-200
0-200

Bericht door FRANCOIS »

dank voor de snelle reactie

ik hoop er inderdaad wat kwijt te geraken , heb op tweedehands een zoekertje geplaatst

LM87
0-200
0-200

Bericht door LM87 »

Let wel op met de.combinatie medicijnen en temperatuur verhogen. Warm water bevat van nature minder zuurstof dan kouder water. Tel daar de chemische middelen (medicijnen) bij en het water bevat nog minder zuurstof.

Als je toevallig een luchtsteentje hebt, zo'n bruisding, dan zou ik die er tijdelijk inhangen.

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Dit is inderdaad geen witte stip. Ik zou de temperatuur dus weer verlagen. Beste esha 2000 erbij gaan gebruiken en hopen dat het werkt. Ik ben geen fan van het merk, maar aangezien je al exit gebruikt, gaat het anders te lang duren. Esha 2000 en exit kunnen veilig samen gebruikt worden

Onderwerp auteur
FRANCOIS
0-200
0-200

Bericht door FRANCOIS »

goede avond,

bruis steentje ligt altijd in de bak ...van in het begin

vandaag een 40 liter water ververst ( bak is 60 liter ) en in de winkel Esha 2000 gaan kopen ...12 druppels toegevoegd ....zal dit een paar dagen na elkaar doen en hopelijk is het opgelost

grt