visbestand juwel vision 260

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Yaantje
0-200
0-200

visbestand juwel vision 260

Bericht door Yaantje »

ik heb dus een juwel vision 260 dus 260 liter maar door de bodem en decoratie heb ik maar 180 liter over
dit is het visbestand waar ik over nadacht
koppel diamantgourami
22 zwarte fantoomzalmen
7 dario dario waaronder maar 1 man
1 longfin ancistrus
en dan japonica garnalen en slakken , de pestslakken die automatisch in je aquarium komen
en meschien later otto's

tips zijn welkom ;)

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: visbestand juwel vision 260

Bericht door amber98 »

1 man met 6 vrouwen Dario Dario ga je nergens vinden ben ik bang. Bijna altijd worden mannen als vrouwen verkocht waar je dus later problemen mee krijgt. Hou er ook rekening mee dat ze echt extreem klein zijn, misschien zelfs wel klein genoeg dat de volwassen diamantgouramis er eens één proberen weg te snoepen.

Verder denk ik dat het bestand oke is, maar de otocinclus zou ik weglaten. Is de bak al goed ingedraaid? 3 weken minimaal ;)

Onderwerp auteur
Yaantje
0-200
0-200

Bericht door Yaantje »

ok dan had ik nog 53 liter over voor andere vissen dan heb ik nu 2 diamand gouramis 22 fantoomzalmen en 1 longfin ancistrus
1 ik kan de school uitbreiden
2 garnalen toevoegen maar de babys worden zoizo de filter opgesleurd door een opening waar ik niet bij kan
3 en nieuwe vis toevoegen , rasbora espei ?
4 hou de overige lieters leeg om de aantal vervuiling tegen te gaan

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Ik vind het al best veel aangezien diamantgouramis best groot worden en 22 fantoomzalmen is ook niet niks. Ik zou eerst dit bestand erin zetten als je zeker ervan bent en later kijken of je evt de fantoomzalmen uitbreid of het erbij laat wanneer alles volwassen is ;)

Onderwerp auteur
Yaantje
0-200
0-200

Bericht door Yaantje »

dat vond ik ook dus ben ik overgegaan van 2 diamant en 10-20 keizertetras met 1 longfin ancistrus en dan automatich slakken die met de planten mee komen