Didiplis diandra probleem

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Nieuweling Flevoland
0-200
0-200

Didiplis diandra probleem

Bericht door Nieuweling »

Wij hebben bovenstaande plant in ons aquarium, probleem is dat hij aan de onderkant zwart wordt maar bovenin is hij mooi groen. Wat is er aan de hand en wat kan ik doen om de plant weer groen te krijgen?
Afbeelding

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Didiplis diandra probleem

Bericht door amber98 »

Mogelijk te weinig licht wat de bodem reikt of evt een dead spot qua voedingsstoffen. Beweegt het water goed rondom de plant (dus ook beneden)?

Onderwerp auteur
Nieuweling Flevoland
0-200
0-200

Voor zover ik weet beweegt het water goed beneden. De andere plannen hebben totaal geen problemen alleen deze wel. Misschien dan te weinig licht toch?

Is de plant nog te redden of beter vervangen?

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Wat voor plantenvoeding geef je? Je kan de toppen afknippen en opnieuw in de bodem zetten, meestal groeien die dan weer verder

Onderwerp auteur
Nieuweling Flevoland
0-200
0-200

Ik geef hs aqua floracell 1x in de 4 weken gedoseerd zoals voorgeschreven op etiket.

Ik heb de plant eruit gehaald en de dode delen verwijderd. De rest weer terug geplaatst in het aquarium.

Echter gaat nu een andere plant ook moeilijk doen, krijgt allemaal gele doorzichtige bladeren. Zou de voeding toch onvoldoende zijn? Wat kan ik doen?
Afbeelding

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

1x in de 4 weken is erg weinig. Het merk wat je gebruikt is waarschijnlijk ook niet volledig. All in one van planted box is volledig en doseer je 1x per week. Evt profito is ook een goede, maar dan moet je er nog proferro en pronitro bij kopen om het volledig te maken.

Onderwerp auteur
Nieuweling Flevoland
0-200
0-200

Ok ga ik daar eens naar kijken thnx. De middelen ook veilig voor vissen en garnalen?

Zullen de planten het met goede voeding wel weer beter gaan doen of moeten ze beter vervangen worden?

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

All in one is zeker veilig, profito normaal gesproken ook, maar daar heb ik zelf minder ervaring mee. All in one is online te bestellen, profito ook in veel winkels te krijgen

Als de planten helemaal glazig zijn, kunnen ze weg, dan zijn ze echt helemaal dood.