Hai allemaal, ik heb een vraagje. Momenteel bestaat mijn visbestand uit het volgende:
10 Zebra Danio’s
Circa 15 Platy’s
10 Corydoras Panda’s
3 Steenkruipers (Sewellia Lineolata)
3 Dwerg algeneters (Otocinclus affinis)
+/- 50 vuurgarnaaltjes
Nou wil ik graag een koppeltje dwerg gourami’s (Trichogaster lalius) er aan toevoegen. Zal dit matchen met mijn huidige vissen? Ik heb al wat rond gezocht op het internet en daar staat voornamelijk dat ik geen vissen met hen samen moet houden die aan hun vinnen gaan eten, maar daar zie ik mijn visbestand niet echt voor op aan?
Ook niet onbelangrijk; Ik heb een 125l aquarium. Volgens mij is dat wel goed voor een koppeltje dwerg gourami’s?
Alvast bedankt!
Kunnen deze vissen goed samen?
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Re: Kunnen deze vissen goed samen?
Lalius beter niet doen, niet vanwege de vissen maar omdat er bijna geen gezonde exemplaren te krijgen zijn. Deze soort heeft last van het irido virus en is niet behandelbaar. Je kunt dan beter kijken voor bijv honinggouramis, die zijn een stuk gezonder. Echter wel iets om mee rekening te houden: gouramis houden van rust, platys en danios zijn alles behalve rustig. Je zult veel drijfplanten en decoratie moeten hebben om de gouramis het naar hun zin te maken. Als de medebewoners te druk zijn en ze hebben geen plek om zich terug te trekken, gaan ze vaak springen of kwijnen weg in een hoekje. Ook moet er weinig stroming zijn. Van honinggouramis kun je prima een harem nemen, mits de bak dus aan de eisen voldoet.