Stelling voor aquaria

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Lamith Groningen
0-200
0-200

Stelling voor aquaria

Bericht door Lamith »

Hoi, wist niet zo goed waar ik deze moest plaatsen. Als het ergens anders moet, laat het gerust weten :).

Heeft iemand hier ervaring met de stellingkasten van Conrad? Ik zit te overwegen deze te halen:
https://www.conrad.nl/nl/p/toolcraft-15 ... 30556.html
Nu heb ik al begrepen dat ik het MDF het best kan vervangen voor Formica. Ik vraag me alleen af of dat genoeg gaat zijn.

Ook heb ik dit gevonden:
https://www.blue-lagoon.nl/doe-het-zelf/stellingbouw
Dat is misschien ook nog een optie, maar ik vraag me af hoeveel werk dit gaat kosten om zelf in elkaar te zetten. Vandaar dat ik naar kant-en-klaar opties zit te kijken.

Ik heb helaas een te klein huis om allemaal losse meubels per aquarium te halen, vandaar dat ik een stelling overweeg.

Anders tips en suggesties zijn uiteraard zeer welkom!

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Stelling voor aquaria

Bericht door amber98 »

Ligt eraan wat je er op wil zetten. Een klein bakje per plank gaat prima, maar als je er veel gewicht op zet, buigen de planken door (ze houden het gewicht wel maar als ze buiten breek de onderkant van je aquarium)

We hebben er paar jaar terug een laten maken specifiek voor aquariums op te zetten en die heeft meer dan 800€ gekost. Was voor 3x 120cm te plaatsen

Onderwerp auteur
Lamith Groningen
0-200
0-200

Bericht door Lamith »

amber98 schreef: 13 jul 2023 22:47 Ligt eraan wat je er op wil zetten. Een klein bakje per plank gaat prima, maar als je er veel gewicht op zet, buigen de planken door (ze houden het gewicht wel maar als ze buiten breek de onderkant van je aquarium)

We hebben er paar jaar terug een laten maken specifiek voor aquariums op te zetten en die heeft meer dan 800€ gekost. Was voor 3x 120cm te plaatsen
Ja precies, MDF wordt sowieso vervangen dan. Ik had begrepen dat formica juist niet doorbuigt en daarom een goed alternatief is. Wat hebben jullie als legplaten in de stelling zitten dan?

Ik heb niet zomaar 800euro liggen helaas haha

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

De platen waren multiplex en zowel rondom als in het midden ondersteund met aluminium balken.

Onderwerp auteur
Lamith Groningen
0-200
0-200

Bericht door Lamith »

Ah zo, die middensteun is dan natuurlijk essentieel. Ik verwacht eigenlijk dat je die ook wel moet kunnen toevoegen aan die Conrad stelling. Dank voor de input weer :)

B94
0-200
0-200

Bericht door B94 »

In mijn beleving zijn dit soort kastjes van best oke, tot je per ongeluk eens met iets hards tegen die poten tikt. Dan hebben ze nog wel eens de neiging instabiel te worden. Al is 1.2mm dikker dan het op papier lijkt.