Normaal zwemgedrag guppen

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Nieuweling Flevoland
0-200
0-200

Normaal zwemgedrag guppen

Bericht door Nieuweling »

Helaas de laatste dagen veel uitval gehad onder mijn guppen. Degene die nu nog over zijn lijken het goed te doen.

Nu is alleen mijn vraag, omdat ik het niet duidelijk kan vinden op internet. Wat is nou precies voor een gup normaal zwemgedrag in een aquarium? Wanneer moet je je echt zorgen gaan maken. Kan je onderscheid maken tussen alleen in bovenste laag zwemmen en zwemmen bovenin met luchthappen?

Heb het idee dat ik nu dingen ga zien die er namelijk misschien helemaal niet meer zijn

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Normaal zwemgedrag guppen

Bericht door amber98 »

Guppen zwemmen over het algemeen redelijk hoog in het aquarium. Als ze echt lucht happen, is dat afwijkend. Ze doen wel vaak al happen aan de oppervlakte als ze denken dat ze eten krijgen. (Bijv doordat jij voor de bak gaat staan) ze zijn ook vaak erg actief

Onderwerp auteur
Nieuweling Flevoland
0-200
0-200

Bericht door Nieuweling »

Thnx! Dan zie ik nu iig geen afwijkend zwemgedrag gelukkig, ze zijn lekker actief vnl in bovenste waterlaag, soms beetje aan oppervlak maar geen luchthappen gezien

Lamith Groningen
0-200
0-200

Bericht door Lamith »

Nieuweling schreef: 12 jul 2023 19:43 Thnx! Dan zie ik nu iig geen afwijkend zwemgedrag gelukkig, ze zijn lekker actief vnl in bovenste waterlaag, soms beetje aan oppervlak maar geen luchthappen gezien
Laten we hopen dat het ergste nu eerst voorbij is ;)
Ik voel me soms ook hypochonder voor de beestjes, fijn dat Amber hier is om ons gerust te stellen :D