Guppy zwemt tegen de stroom in

Lamith Groningen
0-200
0-200

Re: Guppy zwemt tegen de stroom in

Bericht door Lamith »

Nieuweling schreef: 23 jun 2023 10:29 Bestaan er dan ook coolers voor de nu huidige 15L bak?

Binnenkort wel naar grotere bak. Maar zou fijn zijn als ik ze nu nog wat zou kunnen helpen
Misschien is die ik linkte dan wat overkill qua formaat, maar als het goed is koelt ie per definitie niet meer dan 4 graden. Je zou eventueel ook met koeler water wat vaker kunnen verversen.

Al geven verschillende guppy gidsen aan dat 28 graden net aan moet kunnen. Ben benieuwd wat de wat meer ervaren mensen als Amber en Friesian erover denken, ik ben ook pas net 2maanden bezig haha :)

edit: voor dit geld, is dit misschien ook nog een optie Koeler

Onderwerp auteur
Nieuweling Flevoland
0-200
0-200

Bericht door Nieuweling »

https://youtu.be/JWtUqInIJcc

Zo zwemt de gup nu, maak me toch beetje zorgen

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Je kan voor de zekerheid wat water verversen, dan koelt het wat af en komt er extra zuurt stof in de bak. Probeer zoveel mogelijk het water te laten “spetteren” dan komt er meer zuurstof bij. Mogelijk is hij hiernaar op zoek en warmer water bevat minder zuurstof. Ik zie in eerste instantie niks vreemds aan de gup, maar op het laatste filmpje klopt er iets niet helemaal

Onderwerp auteur
Nieuweling Flevoland
0-200
0-200

Ik heb wat water ververst en de gup lijkt het nu weer iets fijner te hebben. Hij zwemt iig iets meer rond weer. Hou hem in de gaten, hopelijk blijft het nu even goed gaan.

Zou je water nu bvb morgen weer verversen of afhankelijk van hoe de gup zich gedraagt?

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Even in de gaten houden wat de gup doet, want als je waterwaardes gewoon goed waren, zou nu enkel de temperatuur en zuurstof een rol moeten spelen. Niet iets waar je normaal gesproken water voor hoeft blijven te verversen (en bij echt zuurstof te kort zou te de rest ook aan de oppervlakte lucht moeten gaan happen)

Onderwerp auteur
Nieuweling Flevoland
0-200
0-200

Daar heb je helemaal gelijk in, het is alleen de mannelijke gup en de rest niet. Ga het in de gaten houden! Thnx voor de hulp en meedenken

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Mocht er ander gedrag of symptomen zichtbaar worden, laat het dan zeker even weten, mogelijk speelt er dan toch meer, maar daar is nu nog niet veel van te zeggen.

Onderwerp auteur
Nieuweling Flevoland
0-200
0-200

Vandaag doet hij het gelukkig wel beter, minder in de stroming zwemmen! Lijkt blijer. Blijf hem komende dagen wel extra in de gaten houden

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Fijn om te horen dat er vooruitgang is!

Onderwerp auteur
Nieuweling Flevoland
0-200
0-200

Snif snif helaas vanmorgen lag hij dood in een plantje.

Ik was gisteren ook al weer naar de jumper dus geweest om water extra te laten testen, nog keer extra voor de zekerheid ipv alleen thuis (was oke). Die gaven aan dat ze wat problemen hebben gehad met de mannelijke guppen, veel uitval etc. Waarom hebben ze dit niet gezegd toen ik guppen kocht, snif. Vind het zo zielig en hij was zo mooi!

Kan het dan toch met inteelt te maken hebben?

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Jammer.. inteelt speelt altijd mee, alleen is het wel raar gedrag voor zoiets.. ze hadden de vissen eigenlijk niet moeten verkopen als ze zoveel uitval hadden. Maar daar is nu helaas niks meer aan te doen. Hopelijk blijf het bij deze ene vis.

Onderwerp auteur
Nieuweling Flevoland
0-200
0-200

Dat hoop ik ook. Iig gelukkig nog geen klachten bij de andere, dus hopen dat het zo blijft

Onderwerp auteur
Nieuweling Flevoland
0-200
0-200

Zag net toevallig een baby gup voorbij zwemmen, nja eerder schieten, die was zo snel! Is de eerste die ik heb gezien. Is ongeveer 1.5-2cm groot. Zal deze nu wel met rust worden gelaten door de grotere guppen of nog kans dat die wordt opgegeten?

Friesian Noord-Brabant
0-200
0-200

Bericht door Friesian »

Nieuweling schreef: 25 jun 2023 19:25 Zag net toevallig een baby gup voorbij zwemmen, nja eerder schieten, die was zo snel! Is de eerste die ik heb gezien. Is ongeveer 1.5-2cm groot. Zal deze nu wel met rust worden gelaten door de grotere guppen of nog kans dat die wordt opgegeten?
Moeilijk te zeggen of het geen visvoer zal worden. Plekken om te kunnen verstoppen, schuilplaats, zoals drijvend hoornblad kunnen helpen. Maar een garantie valt niet te geven. Of je zult ze apart moeten zetten in een andere bak. Dan heb je een grotere kans. Feit is bij guppen dat ze veel jonkies kunnen krijgen.
Het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen. || Bjorn Nabuurs

Onderwerp auteur
Nieuweling Flevoland
0-200
0-200

We wachten gewoon geduldig af, sterkste overwint lijkt me :)