Guppy zwemt tegen de stroom in
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

Guppy zwemt tegen de stroom in
Mijn mannelijke gup zwemt sinds gisteren tegen de stroming van de pomp in. Alle andere guppen doen dat niet maar hij kan ook nog normaal lekker in de bak rond zwemmen. De waterwaarden zijn in orde. Is dit normaal gedrag evt, vind hij het fijn in de stroming?
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Re: Guppy zwemt tegen de stroom in
Hoe warm is het water op dit moment? Guppen zijn snel geneigd om heel actief te worden op hogere temperaturen, wellicht is dit een manier om energie kwijt te raken.
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

Waterwaarden nog keer bij de jumper laten testen en die waren goed (net zoals met teststrip thuis). Dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Dan toch de warmte?
Ze hadden het evt over wormen, dat ik daartegen ook nog kon behandelen. Andere optie was weer zout in water gooien. Waarom zoveel onduidelijke adviezen? Andere guppen doen het goed
Ze hadden het evt over wormen, dat ik daartegen ook nog kon behandelen. Andere optie was weer zout in water gooien. Waarom zoveel onduidelijke adviezen? Andere guppen doen het goed
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

Ik heb wel een filmpje van de gup, kan ik die plaatsen ofniet?
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Als je het filmpje upload via YouTube kun je hem hier plaatsen. Ik denk dat het gewoon de warmte is, vanaf 24/25 graden worden ze vaak al zeer actief. Guppen zijn typisch soorten die ook prima gedijen op 18 graden bijv. Kun je verder niks aan doen. Klep open zetten evt. Verder afwachten tot de kamertemperatuur daalt. 28 graden is niet schadelijk, pas boven de 30 moet je echt rekening houden met minder zuurstof in de bak ed.
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

Oke, thnx! Ik ga het in de gaten houden
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

https://youtu.be/bq1uQ6trZck
Dit is het filmpje van de gup. Duurde even voor het me lukte om hem op YouTube te krijgen. Weer wat geleerd haha!
Dit is het filmpje van de gup. Duurde even voor het me lukte om hem op YouTube te krijgen. Weer wat geleerd haha!
Ik heb weinig ervaring met guppen, dus ik durf niet te zeggen of dit normaal is. Maar ik moest wel even gniffelen toen ik je kereltje zo zag ploeteren tegen de stroming inNieuweling schreef: ↑23 jun 2023 08:46 https://youtu.be/bq1uQ6trZck
Mocht de hitte echt onhoudbaar zijn, kun je ook nog een koeler halen. Zelf ook gedaan, aangezien ik het bijna 30 graden had in mijn bak en ik moet zeggen dat het goed bevalt.
Wat scheelt zoiets qua temperatuur verschil? Bedoel je ventilators?Lamith schreef: ↑23 jun 2023 08:55Ik heb weinig ervaring met guppen, dus ik durf niet te zeggen of dit normaal is. Maar ik moest wel even gniffelen toen ik je kereltje zo zag ploeteren tegen de stroming inNieuweling schreef: ↑23 jun 2023 08:46 https://youtu.be/bq1uQ6trZck
Dit is het filmpje van de gup. Duurde even voor het me lukte om hem op YouTube te krijgen. Weer wat geleerd haha!Hij ziet er op zich wel gezond uit toch?
Mocht de hitte echt onhoudbaar zijn, kun je ook nog een koeler halen. Zelf ook gedaan, aangezien ik het bijna 30 graden had in mijn bak en ik moet zeggen dat het goed bevalt.
Het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen. || Bjorn Nabuurs
Ja ventilators inderdaad. Het hangt er een beetje vanaf hoe groot de bak is en hoe dik je koeler is, maar je krijgt het 2-4 graden koeler met deze:https://fritskuiper.nl/product/jbl-protemp-cooler-x200/. Je kunt er ook nog een thermometer aan koppelen, zodat ie alleen aangaat als het boven een drempelwaarde komt. Ik ging van tegen de 28 naar mijn ingestelde 24 op een echt hete dag, bij een bak van 60x30x30.Friesian schreef: ↑23 jun 2023 09:35Wat scheelt zoiets qua temperatuur verschil? Bedoel je ventilators?Lamith schreef: ↑23 jun 2023 08:55Ik heb weinig ervaring met guppen, dus ik durf niet te zeggen of dit normaal is. Maar ik moest wel even gniffelen toen ik je kereltje zo zag ploeteren tegen de stroming inNieuweling schreef: ↑23 jun 2023 08:46 https://youtu.be/bq1uQ6trZck
Dit is het filmpje van de gup. Duurde even voor het me lukte om hem op YouTube te krijgen. Weer wat geleerd haha!Hij ziet er op zich wel gezond uit toch?
Let wel, die dingen loeien behoorlijk haha
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

Bestaan er dan ook coolers voor de nu huidige 15L bak?
Binnenkort wel naar grotere bak. Maar zou fijn zijn als ik ze nu nog wat zou kunnen helpen
Binnenkort wel naar grotere bak. Maar zou fijn zijn als ik ze nu nog wat zou kunnen helpen
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

En volgens mij ziet de gup er wel gezond uit, maar gedrag blijft hij houden. Op dit moment iets minder vaak maar doet het nog wel. Het is een druk visje nu, drukker dan ik van hem gewend ben
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

Zo ziet de gup eruit van de zijkant, "hangt/zwemt" daar in de stroming