algen op de appelslak

Plaats reactie

Onderwerp auteur
lammers
0-200
0-200

algen op de appelslak

Bericht door lammers »

ik heb 2 appelslakken die bij de aankoop mooi geel van kleur waren maar nu zitten ze onder de algen.
Mag ik ze zo uitvangen en de algen verwijderen.
En hoe kan ik dat het beste doen.

bedankt voor de oplossing Jos

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: algen op de appelslak

Bericht door Kevin »

Is een vaker gezien iets, als je het er af wil poetsen zou ik ze wel onderwater houden. Je kan de algen het er het makkelijkst afhalen met een stukje filterwatten of filterspons.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

PygoMania
0-200
0-200

Bericht door PygoMania »

Zeer elegant zo een bewegende algenbol in je tank :lol: als t echt hardnekkig is dan een (zacht) nagelborsteltje gebruiken, of een tandenbortsel, kom je ook fijn mee tussen de randjes. (niet meer bebruiken voor je tandjes dan he :wink: )
i'm the Bengel gotta love me!!!

leroy

Bericht door leroy »

krijg je groene tanden hehe

yvon

Bericht door yvon »

Leroy denkt natuurlijk meteen aan de hulk hihihi.
Handige tips ik heb hier zelf nu ook een aantal appelslakken dus als hetzelfde probleem zich hier voor gaat doen, weet ik nu ook hoe ik het op kan lossen :wink:

alex
0-200
0-200

Bericht door alex »

Arme beestjes, hebben ze net hun tuintje op orde, gaan wij het er weer afpoetsen. :D
Wat het verschil is tussen onwetendheid en onverschilligheid?
Geen idee en ik wil het ook niet weten ook niet!

yvon

Bericht door yvon »

Ik zag wel dat ik beneden in de bak ook mag gaan poetsen, ze beginnen een beetje groengeel te worden in plaats van geel :roll:
Ik heb ook zo'n vermoeden dat het ermee te maken heeft dat er nu geen garnalen meer bij in de bak zitten, ik zag namelijk regelmatig de garnalen op de slakken, daar zaten ze dan rustig te poetsen.
Dus ik zal vandaag of morgen ook maar eens een stukje filterwatten pakken en ze voorzichtig een 'poetsbeurt' geven.
Wat betreft tuintje, ach ze hebben een tuin van een meter lang waar ze doorheen mogen wandelen dus dat stukje op de rug zullen ze denk ik niet missen hihihi.

Meegosh
0-200
0-200

Bericht door Meegosh »

Hja mijn garnalen houden mijn slakken ook goed geel/schoon, mijn algeneters vinden ze trouwens ook wel gezellig om te pesten (de slakken dan)