Ik plaats dit even hier, aangezien ik niet zeker weer of er misschien een verband is. Gisteren lag mijn Ancistrus stil op een open plek in het aquarium. Het was wat vreemd, maar het liet nog geen alarmbellen rinkelen. Toen ik een paar uur later kwam kijken lag hij nog op exact dezelfde plek. Dit vond ik toch wel heel raar, waarna ik hem voorzichtig een duwtje heb gegeven. Er kwam alleen geen reactie. Hij bleek overleden te zijn en ik snap echt niet waarom. Ik had hem al een jaartje of 3 en het enige wat ooit raar aan hem is geweest, is het veranderen van kleur wat regelmatig gebeurden. Maar dit had hij al zeker driekwart jaar. En de dagen voor zijn dood was hij juist prachtig van kleur.
Enig idee wat er gebeurd kan zijn? En zou het iets te maken hebben gehad met het slangetje?
De waterwaardes heb ik gelijk getest en die zijn allemaal goed, dus daar ligt het niet aan. Ergens las ik dat bodemrot ook een doodsoorzaak kan zijn, dus dat heb ik gecheckt maar dat is ook niet het probleem.
Hier zijn nog een paar fotos van hoe hij er uit zag na zijn dood. Misschien valt een van jullie iets raars op.