Sinds afgelopen vrijdag ben ik in het bezit van een Eheim Vivaline 180 (100cm x 40cm x 45cm).
Uiteraard laat ik het aquarium eerst indraaien en zullen de eerste vissen er pas over een week of 4 a 5 rondzwemmen.
Hierdoor heb ik lekker veel tijd om een geschikt visbestand bij elkaar te puzzelen
Op nummer 1 staan bij mij de sumatranen.
Door hun "speciale" karakter heb ik ze nooit eerder gehouden in mijn vroegere aquaria.
Daarom wil ik het nu eens omgekeerd doen en specifiek een bestand om de sumatranen heen puzzelen.
Alles wordt dus afgestemd op de sumatranen.
Vandaar de volgende vragen:
1. Is het mogelijk om sumatranen in een bak van 1 meter te houden, of is dit te klein voor ze?
2. Als het kan, hoeveel sumatranen zouden er dan in kunnen?
3. Met welke bodemvissen zijn ze te combineren? Zijn bijvoorbeeld kuhli's opgewassen tegen hun actieve gedrag en hun vraatzucht?
Mijn testkoffertje is nog onderweg met de post, dus de exacte waterwaarden weet ik nog niet op dit moment.
Mochten die te veel afwijken, dan kan ik die natuurlijk proberen aan te passen.
Momenteel staat de temperatuur op 23 graden, maar indien noodzakelijk kan dit nog altijd aangepast worden.
Het aquarium is voorzien van een bodem van filterzand, de plantjes komen er de volgende week in.
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Alle tips en kritiek zijn welkom