Is dit een parasiet?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Neveah
0-200
0-200

Is dit een parasiet?

Bericht door Neveah »

Wat is deze freak of nature?! Vis deed het heel slecht (en zo meerdere vissen in de bak) deze werd echter te erg, zonk steeds naar de bodem en had wazige blobberige ontlastig, dus een einde aan gemaakt met was ijsblokjes in water, was zo gedaan, maar toen de condens van het glaasje weg trok staken er 5 slierten uit zijn anus, het lijkt wel alsof er en spin uit heeft geprobeert te klimmen, wat is dit, hoe kom ik er aan en vooral ook, hoe kom ik er af?

Er zitten in de bak guppen (2 tot 6 maanden + jongen van enkele dagen) , bijlzalmpjes (sinds 2 weken) en pantsermeervallen (ook sinds 2 weken).

Betreffende bak is 3 week geleden voor 2/3e geleegd ivm bodemrot en vervangen bodem, 1/3e van het oude water zat er nog in en het oude filtermateriaal ivm de bacterien, eem volledig nieuwe start leek me niet nodig en was ook niet te doen daar de tijdelijke bak veel te klein was voor de vissen.

De bijlzalmpjes doen het prima, 1 meerval is overleden (geen parasieten gezien) maar de andere meervallen lijken geen problemen te hebben. De guppen doen hun ding maar ik zie toch vaak knijpstaartjes en ze zijn met momenten niet zo actief als ik van ze gewend ben.

Hopelijk kan iemand mij meer vertellen, en dan met name ook hoe ik die ellende uit mijn bak krijg, bedankt!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Is dit een parasiet?

Bericht door amber98 »

Lijkt me inderdaad een worm soort. Colombo Alparex werkt tegen inwendige parasieten. Een tip bij het verlossen van een lijdende vis: kruidnagelolie of de kop eraf halen is veel humaner. Met ijs voelt de vis zeer pijnlijk zijn eigen bloed kristalliseren voordat ie uiteindelijk dood gaat.