Na 2 jaar niet actief te zijn geweest op het forum ben ik weer van plan om jullie weer wat meer te bezoeken. Ik heb in die 2 jaar een goed draaiende Rio 125 bak gehad met Slakkenhuiscichliden. Nu ben ik echter toe aan wat nieuws
Deze woensdag ga ik mijn Juwel Trigon 190 ophalen en ik wil daarin een Zuid-Amerika biotoop maken. Dit heb ik in gedachte:
•1M/2V Apistogramma cacatuoides (Gekuifde dwergcichlide)
•25 Nannostomus beckfordi (Potloodvisje) / Hemigrammus bleheri (Roodkopzalm)
•15 Carnegiella strigata (Gemarmerde bijlzalm)
•10 Corydoras / Otocinclus vittatus
•1 L-nummer
De hoofdbewoners zullen een koppel/harem Cichliden worden. Aangezien de bak best hoog is (60 cm) doe ik er een groepje Bijlzalmpjes in. Als schooltje twijfel ik tussen de twee soorten. Allebei zijn ze erg leuk namelijk! Op de bodem komt een groepje "opruimers" en als laatst wil ik graag een grotere algeneter in de bak.
Wat vinden jullie van dit visbestand? Is het te druk of zien jullie andere gevaren/risico's? Kan ik eventueel het aantal nog uitbreiden?
Otocinclus vind ik erg leuk, maar de Corydoras soort blijft ook geweldig. Welke Corysoras soort zouden jullie aanraden? De pygmaeus is leuk, maar wel klein. De sterbai daarentegen is ook mooi, maar wordt weer een stukje groter...
Als laatst de algeneter: welke raden jullie aan?
Alvast bedankt allemaal!!!