Nitriet???
-
jari4now
Re: Nitriet???
Ilonka, als je zelf test en alle waardes zijn goed dan zou ik me niet te druk maken en eens in de 14 dagen verversen, wel regelmatig blijven meten tot alles een tijdje stabiel is, als de waardes te snel stijgen dan toch maar ff terug naar 1x per week, blijft het dan weer goed dan voorzichtig weer naar 1x 14dgn.
Jan,hoe weet ik dat de waardes goed zijn??
ik kan toch het beste druppels gebruiken en welke moet ik allemaal testen??
ik kan toch het beste druppels gebruiken en welke moet ik allemaal testen??
Groetjes Ilonka
-
jari4now
Ilonka, je hebt toch een druppeltestset gekocht???
Belangrijkste is;
Nitriet- NO-2 (moet 0 mg/l zijn)
Nitraat - NO-3 ( mag max 25mg/l zijn..kan ook hoger maar niet aan te raden)
Fosfaat PO-4 ( beste op 0 houden)
Ammonium/ammoniak NH-4/NH-3 ( moet ook 0 zijn)
Afhankelijk van het Vissoort heb je waardes van;
Ph
Gh
Kh
Kijk voor verdere uitleg HIER
Belangrijkste is;
Nitriet- NO-2 (moet 0 mg/l zijn)
Nitraat - NO-3 ( mag max 25mg/l zijn..kan ook hoger maar niet aan te raden)
Fosfaat PO-4 ( beste op 0 houden)
Ammonium/ammoniak NH-4/NH-3 ( moet ook 0 zijn)
Afhankelijk van het Vissoort heb je waardes van;
Ph
Gh
Kh
Kijk voor verdere uitleg HIER
Ik weet het niet meer!!!!
afgelopen week was mijn nitriet goed maar...........vandaag weer opnieuw getest en het was weer te hoog!!!!
HOE KOMT DAT TOCH??????????
Weet me geen raad meer!!!!
Het kan toch net zijn dat iedereen de bak onder controle kan krijgen en ik niet.
HELP HELP WAT DOE IK FOUT!!!!!!
Groetjes Ilonka
-
Rob Bosman
Even weer alles op een rijtje zetten Ilonka.
Grote bak =
tijpe filtering =
filter inhoud =
filter onderhoudt =
bezetting aantal vissen =
verversen x per week =
Nitriet No2 =
Nitraat No3 =
Grote bak =
tijpe filtering =
filter inhoud =
filter onderhoudt =
bezetting aantal vissen =
verversen x per week =
Nitriet No2 =
Nitraat No3 =
Grote bak = ..........Juwel 60 (ongeveer 60l)tijpe filtering =.......deze is van de Juwel 60
filter inhoud =........ wit sponsje,zwart sponsje en de rest zijn van die buisjes (zo noem ik dat maar even)filter onderhoudt =....op aanraden van Tiel alle sponzen verwijderen behalve de zwarte en de witte en de rest vervangen met deze "buisjes".Deze zitten er nu 2 weken in.
bezetting aantal vissen =.... 14
verversen x per week =.... tot aan 1 week geleden om de dag.(afgelopen week nitriet goed daarna nog 1x tot aan vandaag)
Nitriet No2 =...?
Nitraat No3 =.....20mg/l
Ik geloof dat ik mijn hoofd er niet bij heb vandaag!!!!
Dacht toch echt dat ik een nitriet (No2) tester gekocht had maar het blijkt een nitraat (No3) te zijn!!!
Maar goed als ik op de uitslag kijk is deze ook te hoog!!
En wat het eten geven betreft......ik geef ze om de dag (heel weinig) eten dus dat kan het niet zijn!!
filter inhoud =........ wit sponsje,zwart sponsje en de rest zijn van die buisjes (zo noem ik dat maar even)filter onderhoudt =....op aanraden van Tiel alle sponzen verwijderen behalve de zwarte en de witte en de rest vervangen met deze "buisjes".Deze zitten er nu 2 weken in.
bezetting aantal vissen =.... 14
verversen x per week =.... tot aan 1 week geleden om de dag.(afgelopen week nitriet goed daarna nog 1x tot aan vandaag)
Nitriet No2 =...?
Nitraat No3 =.....20mg/l
Ik geloof dat ik mijn hoofd er niet bij heb vandaag!!!!
Dacht toch echt dat ik een nitriet (No2) tester gekocht had maar het blijkt een nitraat (No3) te zijn!!!
Maar goed als ik op de uitslag kijk is deze ook te hoog!!
En wat het eten geven betreft......ik geef ze om de dag (heel weinig) eten dus dat kan het niet zijn!!
Groetjes Ilonka
-
Rob Bosman
Ilonka, je hebt je sponsen vervangen voor buisjes, dat wil zeggen dat je vers substraat erin hebt zitten die nog geeb bacterie cultuur hebben (dit heeft tijd nodig) wat je kan doen om het op gang tebrengen is Nitrovec van sera toevoegen.
No2 = nitriet die moet 0 zijn
No3 = Nitraat die mag best wel oplopen 25 tot 50 mg/l dus daar zou ik me nog niet druk om maken.
Belangrijk is je No2 zou zo testje wel even aanschaffen, en een flesje Nitrovec.
No3 = Nitraat die mag best wel oplopen 25 tot 50 mg/l dus daar zou ik me nog niet druk om maken.
Belangrijk is je No2 zou zo testje wel even aanschaffen, en een flesje Nitrovec.
Dat was ik nog vergeten te vertellen maar die heb ik er ook voor 10 dagen in gedaan.Discuskwekerij Bèrrege schreef:Ilonka, je hebt je sponsen vervangen voor buisjes, dat wil zeggen dat je vers substraat erin hebt zitten die nog geeb bacterie cultuur hebben (dit heeft tijd nodig) wat je kan doen om het op gang tebrengen is Nitrovec van sera toevoegen.
No2 ga ik zeker nog kopen vandaag!!
Heb nu wel het water ververst en bak schoon gemaakt dus ik denk dat ik het beste nog even kan eachten met testen?!
SORRY voor mijn vergissing !!!
Heb op het moment heel veel aan mijn hoofd!!!
Dank je wel voor je reactie en advies!!!!!!!
Groetjes Ilonka