juwel verwarmings element
-
Roderick
Onderwerp auteur - 400-600

juwel verwarmings element
weet een van jullie hoe een juwel verwarmings element werkt? ik heb zoals jullie weten al lang een aquarium (juwel rekord 60) en daar heb ik een ander verwarmings element, in zitten, uit een vorig aquarium, omdat ik die nog had en ik wist niet hoe die andere werkten. maar als ik van de zomer een nieuw aquarium ga kopen (juwel rio 180) dan zit daar natuurlijk ook weer een juwel verwarmings element bij dus.
Groetjes Roderick

-
jari4now
Re: juwel verwarmings element
HIER vindt je manuel van de verwarming, wel engelstalig, maar alles staat erin omschreven.
Klik op download PDF en je kunt het lezen of downloaden
Klik op download PDF en je kunt het lezen of downloaden
Laatst gewijzigd door jari4now op 04 mei 2008 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Roderick
Onderwerp auteur - 400-600

bedankt en in engels bij ik gelukkig goed op school dus 
Groetjes Roderick

eigenlijk is het heel simpel, je hebt een krom Bi-metaal. met het pennetje kan je al de "kromming" regelen dat doe je dus met het instellen van een temperatuur. wanneer het metaal koud word, gaat hij steeds krommer trekken.
afhankelijk van hoe jij hem dus hebt ingesteld, maakt hij contact op een bepaald moment, bij een bepaalde "kromming" in het bi-metal.
wanneer het dus weer warmer word, zal het metaal dus weer willen gaat uitzetten, en gaat dus weer recht trekken.
op dat moment verliest hij dus weer het contact, en word de stroomkring weerd onderbroken, dus je element slaat af.
dan begint het afkoelen weer, kromtrekken, etc etc etc....
eigenlijk werken bijna alle elementen op deze manier, en tje wat het verschil tussen de merken is, weet ik ook niet. denk gewoon een stukje kwaliteit.
afhankelijk van hoe jij hem dus hebt ingesteld, maakt hij contact op een bepaald moment, bij een bepaalde "kromming" in het bi-metal.
wanneer het dus weer warmer word, zal het metaal dus weer willen gaat uitzetten, en gaat dus weer recht trekken.
op dat moment verliest hij dus weer het contact, en word de stroomkring weerd onderbroken, dus je element slaat af.
dan begint het afkoelen weer, kromtrekken, etc etc etc....
eigenlijk werken bijna alle elementen op deze manier, en tje wat het verschil tussen de merken is, weet ik ook niet. denk gewoon een stukje kwaliteit.
-
Rob Bosman
Jaeger staat er om bekend als het betere merk en is ook de enigste die 3 jaar garantie geeft, alle andere gaan na een jaar al minder werken en zou je eigenlijk binnen 2 jaar al moeten vervangen.
De werking van de mechanische werken idd op de wijze die Dante al beschreef, elektronische hebben een warmte voellertje net zo als bij elektronische termosstaten voor de CV
De werking van de mechanische werken idd op de wijze die Dante al beschreef, elektronische hebben een warmte voellertje net zo als bij elektronische termosstaten voor de CV
-
jari4now
Kortom, de Juwelverwarming die je bij je nieuwe bak meegeleverd krijg is zeker geen slechte en werkt gewoon goed, is net als alles gewoon instelbaar.
Je hoeft dus geen andere staaf te kopen
Je hoeft dus geen andere staaf te kopen
Toch moet ik wel zeggen dat ik het afgelopen jaar tot 2x toe de verwarming in mijn rio 125 heb moeten vervangen, kaduuk. (wel garantie by the weg)
Nu zit er een Hydor in, was het zat.
Op mijn grote bak zit al een tijdje een externe Hydor op. Nog geen last mee gehad en geen lelijke buis in de bak.
Als iemand het aan mij vraagt, zou ik nu Hydor aanbevelen.
Nu zit er een Hydor in, was het zat.
Op mijn grote bak zit al een tijdje een externe Hydor op. Nog geen last mee gehad en geen lelijke buis in de bak.
Als iemand het aan mij vraagt, zou ik nu Hydor aanbevelen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie