Hoe oud kan mijn garnaal worden?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
mandyrademaker
0-200
0-200

Hoe oud kan mijn garnaal worden?

Bericht door mandyrademaker »

Hoe oud kan een garnaal worden?? Ik heb een grijzige, in iedergeval kleurloze garnaal, hij is nu ongeveer 10 cm. Heeft van die waaierpootjes en woont al jaaaaaren in een steen. Soms kijk ik even of hij het nog 'doet' en ja hoor, dan zie ik zijn sprietjes. Hij wordt nooit lastig gevallen door de Z.Am.cichliden en scharrelt 's nachts zijn kostje bij elkaar. Ik heb hem al zeker 5 jaar en ik heb weleens hele extreme verhalen gehoord over de leeftijd van kreeften (25+) geldt dat ook voor Shrimpie? Ik hoop het maar want ik ben erg aan hem gehecht. Alvast dank, gr. M

jari4now

Re: Hoe oud kan mijn garnaal worden?

Bericht door jari4now »

http://www.aandeanderekantvanhetglas.nl ... nalen.html kan je alles lezen over de waaierhandgarnaal....welke ik vermoedc het is die jij heb, ivm de maat

Onderwerp auteur
mandyrademaker
0-200
0-200

Jep, dat zou kunnen, hoewel die van mij echt de kleur heeft van een rauwe garnaal, beetje grijzig dus. En ook geen streep. Als het hem wel is ben ik niet trots op mezelf; wildvang!!! :oops: :oops: Nou ja, hij doet het al 5 jaar dus misschien heeft íe het toch een beetje naar z'n zin. Bedankt voor de reactie, gr.M

jari4now

Bericht door jari4now »

dan kan het volgens mij ook wel een afrikaanse waaierhand zijn

Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

afrikaanze zijn vaak blauwig van kleur. dus ik denk dat dat hem ook niet is. er zijn nog 2 andere soorten, mogelijk heb je er daar 1 van. overigens zijn die maar zeldzaam te krijgen in nederland :)

jari4now

Bericht door jari4now »

Dante....heb ff gegoogled, maar afrikaanse zijn er in blauw maar ook grijsen worden 15 cm groot en ook die worden zover ik kan vinden 8 jaar

Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

:fish:
Laatst gewijzigd door Dante op 04 mei 2008 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

jari4now

Bericht door jari4now »

:roll:

Onderwerp auteur
mandyrademaker
0-200
0-200

Sorry mannen, maar ik heb net even op die site gekeken en; nee, denk het niet. Ik bedoel dus; ECHT de kleur van een rauwe garnaal! Deze zijn duidelijk allemaal enigzins gekleurd en die van mij is toch een beetje donkergrijzig, geen mooi beesie maar wel grappig, en hij ruimt de boel zeker lekker op! (nee, het is geen buitenlandse werkster!!! :lol: :lol: )gr.M

Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

en van al die garnalen staat die van jou er niet tussen ? :roll:

jari4now

Bericht door jari4now »

dus ook geen rode streep op zijn witte rug?????

Gelukkig dan is het geen Ajaxgarnaal :?

Onderwerp auteur
mandyrademaker
0-200
0-200

Nee , daar had ik ook niet mee onder één dak kunnen leven! Mijn vader heeft mij goed opgevoed wat betreft voetbal, ben ook errug blij met de beker, had graag bij de fontein gestaan!!! Wat betreft die garnaal, nee, geen streep op z'n rug. Ik kan helaas geen foto'tje van 'm maken want hij zit altijd in die steen. Maar geloof me, hij is grijs!!! Nou ja, misschien hoort íe wel anders maar is íe gewoon zo ,dat kan! (denk ik) ik hou me maar aan die gemiddelde leeftijd van 8 jaar, dan kan ik nog drie jaar van die lelijkerd genieten :D :D , heren bedankt voor het zoeken, mocht ik het ooit nog te weten komen dan meld ik het, doei, gr.M

kef
0-200
0-200

Bericht door kef »

kan je eens een foto maken van je garnaal?
dan kan ik zo uitzoeken welke dit is en welke leeftijd ze een beetje kunnen hebben.
als ik je verhaal zo lees gaat het hier om de molucenccis en die schijnen in het wild tot wel 12 jaar te worden maar in gevangenschap is een gemiddelde van 8 jaar wel te verwachten
soms zijn de kleinste de leukste :)