Nog niet zo veel gepost hier, maar heb nu toch echt een vraag.
Wij hadden in ons aquarium 5 zebravisjes (weet de officiele naam zo niet, maar gewoon die gestreepte kleine visjes die je overal ziet). Opeens was ik ze kwijt en heb er nu 3 teruggevonden in het vaste bakje waar ook de pomp/verwarming/filter in zit. Zwommen ze met z'n drietjes....
Ben er dus 2 echt kwijt....
Ik vraag me af, hoe komen ze daar? Naar mijn weten kunnen ze niet door die aanzuiggaatjes zeg maar (kan er even geen ander woord voor bedenken). Springen ze eroverheen? is het vluchtgedrag?
Heb me verkeerd laten voorlichten en vanaf het begin zit er een labeo in de bak. Is dat de boosdoener misschien van de 2 missende vissen, of de angstaanjager?
Weet dat niemand het antwoord echt weet, maar heb inmiddels andere aquaria aangeschaft. Misschien een idee om een aantal vissen te verplaatsen?
Willen zebravisjes misschien liever met meer dan 5?
Eigenlijk wil ik weten, hoe kan ik alle voorzorgsmaatregelen nemen zodat ik dit kan voorkomen. (en misschien dus minder gestresste vissen heb?)
Groetjes
Eloine
p.s. het vangen was nog een hele klus, heb zelf een netje moeten maken, omdat de netjes die we hadden niet in het bakje pastten.... :S
zebravisjes in 'pomp'/filterbakje?
Re: zebravisjes in 'pomp'/filterbakje?
Over wat voor een filter gaat het? Een interne filter die niet afgedekt is: daar kunnen ze natuurlijk inspringen als ze opgejaagd worden.
Groetjes, Jean-Paul
ja, dat is het, (intern, niet afgedekt) maar dat is toch wel een stukje boven de waterlijn, dan springen ze vrij hoog
nou ja, het kan ook bijna niet anders, want een andere mogelijkheid zie ik niet.
Maar was net zo vol van het mysterie...
(ben ook wel benieuwd waar de andere 2 zijn gebleven.....)
maar de les die ik hieruit moet leren:
filter afdekken? vissen niet bijelkaar?
groetjes, Eloine
Maar was net zo vol van het mysterie...
(ben ook wel benieuwd waar de andere 2 zijn gebleven.....)
maar de les die ik hieruit moet leren:
filter afdekken? vissen niet bijelkaar?
groetjes, Eloine
Ik denk dat als je het afdekt dat het al voldoende is... 
Die andere 2 zullen dan waarschijnlijk in het pompje beland zijn
maar inderdaad Labeo's kunnen rotzakken zijn.
Hadden die drie terug gevonden zebra'tjes misschien een dikkere buik als normaal ?