@ Tim: welke installatie had jij, hoe heette die? Ik heb een intern filter...
Gisteren ben ik teruggekomen van drie dagen weg, dus drie dagen geen vloeibare co2. Maar nu zie ik hele kleine puntjes op mijn ruiten, puntalg? Er is niks veranderd in de bak, behalve dus het ontbreken van toegevoegde CO2 voor pakweg 2,5 dag... Maar ja, ik ben de komende maanden elke week drie dagen weg, ik wil niet dat elke keer de bak uit balans is. Dus ik moet een soort CO2 installatie zien te krijgen, of dat nu bio CO2, of uit een fles.
Om antwoord te geven op je 'vragen'

:
Ik heb geen idee hoe ik het ga oplossen of verspreiden in het aquarium. Ik ben nu wat meer aan het kijken naar bio CO2, dus een paar flessen met gist en suikerwater. En dan zo'n bakje dat een paar mm in het aquarium hangt. Daar zit dus geen diffuser (heet dat zo?) bij.
Stroming in het aquarium: Voor mijn gevoel heb ik veel stroming, maar nu de planten meer groeien wordt dat steeds wat minder. Ik ben nu op zoek naar een soort spray systeem, waarmee ik de stroming van de bak kan laten weerkaatsen tegen de voorruit, zodat het naar de achterkant gaat. Dus uiteindelijk heb ik denk ik relatief veel stroming.
Lichtsterkte: ik heb de Juwel HeliaLux Led met controller. Dus licht kan ik instellen zoals ik wil. Maar heb relatief veel icht in het aquarium, denk ik.
Planten: Het is een behoorlijk beplant aquarium, het heet geloof ik Dutch Style? De hele achterwand is plant en ik heb ook nog een aantal voorgrondplantjes. En een tapijt met mos. Dus behoorlijk beplant

.
Oh, ik voeg ook twee keer in de week 18 ml plantenvoeding toe! Er staat op de verpakking 1 keer per week, maar ik heb behoorlijk veel planten... En ze doen het nu erg goed, dus dan ga ik er nog even mee door

.