erg opvallend, maar het valt me op dat ik heel veel slakkenhuisjes zie liggen die leeg zijn. lijkt wel of ze dood gaan.
maar ik gebruik geen slakkendodende middelen. en heb ook geen vissen die slakken eten. (alhoewel ik de ramerezi's zo af en toe ook wel eens een slak zie pakken, iig ze proberen het)
verder zijn de enige middelen die ik gebruik in de bak, easycarbo, easylife ferro en easylife profito..
erg raar allemaal.
raar. slakken dood?
naam: Physa marmorata
Bijnaam (nederlands): gemarmerde blaashoornslak
grote: Maximaal 2 cm (doorgaans niet groter als 1 cm)
Schadelijk: Nee, enkel wanneer de populatie extreem groot word
Extra info: nvt.
van deze soort zie ik vaak lege huisjes.
ook heb ik van die puntslakjes maar die zie ik niet echt veel
dus geen idee hoe het met die gaat 
Bijnaam (nederlands): gemarmerde blaashoornslak
grote: Maximaal 2 cm (doorgaans niet groter als 1 cm)
Schadelijk: Nee, enkel wanneer de populatie extreem groot word
Extra info: nvt.
van deze soort zie ik vaak lege huisjes.
ook heb ik van die puntslakjes maar die zie ik niet echt veel
volgens mij wel, maar nu je dat zo zegt, zou het misschien afhankelijk kunnen zijn met de hoogte van de bak? ze gaan in de grote bak dood, hoogte 50 cm en de kleine bak gata het goed met hoogte 30 cm
nog wat:
de grote bak heeft meer vis, waardoor er minder voor overblijft op de bodem voor de slakken.
kleine bak heeft maar een paar visjes waardoor er mogelijk meer voor de slakken achter blijft.
nog iets wat me is opgevallen in de grote bak is een soort witte aanslag op blaadjes. kan zijn dat dit een overblijfsel is van draadalg waar ik voorheen last van heb gehad. maar kan ook zijn dat dit een ander soort aanslag is. heb ik ook enkel in de grote bak
nog wat:
de grote bak heeft meer vis, waardoor er minder voor overblijft op de bodem voor de slakken.
kleine bak heeft maar een paar visjes waardoor er mogelijk meer voor de slakken achter blijft.
nog iets wat me is opgevallen in de grote bak is een soort witte aanslag op blaadjes. kan zijn dat dit een overblijfsel is van draadalg waar ik voorheen last van heb gehad. maar kan ook zijn dat dit een ander soort aanslag is. heb ik ook enkel in de grote bak
ahaaa misschien dat daar dus ergens het knelpunt zit.
is er niet iemand die anders een ander soort slakje voor me heeft, die het misschien wle uit houd. want ze zijn natuurlijk erg goed voor de rotzooi op te ruimen. zonder slakken heb ik misschien ook kans op verhoging van nitriet, en daar zit ik dan niet op te wachten.
is er niet iemand die anders een ander soort slakje voor me heeft, die het misschien wle uit houd. want ze zijn natuurlijk erg goed voor de rotzooi op te ruimen. zonder slakken heb ik misschien ook kans op verhoging van nitriet, en daar zit ik dan niet op te wachten.