Anyway..nogmaals dus xD...Ik heb mijn waterleverancier gemaild om te vragen hoe dit zit. Want ik zag de waardes van het jaar 2017 en de laatste twee kwartalen hadden ongev, 80mg/l chloride in het water. Wat me best liet schrikken. Dit zal misschien geweest zijn om een bacterie in de leidingen te doden maar dan nog..
Wat me nou nog een beetje onduidelijk is ondanks Amber's antwoorden, is hoe de goede bacteriën in het water komen. In die flesjes zitten bacteriën maar die zijn niet levend heb ik begrepen en het is eerder een soort voedsel voor de al aanwezige bacteriën in de bak.
Hoe komen deze bacteriën nou in het water als je geen waterverbeteraar, bacteriën of wat dan ook toevoegt bij het opstarten?
En hoeveel voer moet je 2x per week in de bak doen voordat ik straks veel te veel erin doe per keer. Ammoniak is namelijk geen optie. Dat wil ik niet zomaar in de bak doen, zelfs niet 2-4 druppels. Het voer wat ik heb is namelijk erg klein OF weer veel te groot:
Lees: Dupla Rin S en M, Cookies voor de cory's, algentablets voor de pleco en sticks voor de CPO. Wat hiervan is het beste en hoeveel?
Hier is de samenstelling: