Nee er is bar weinig te vinden over ze.. Er staat wel een leuk artikel online die zal ik eens opzoeken.
Daar wordt ook gesproken over een groep omdat het toch een sociale vis zou zijn.
Als ik kijk naar mijn vlinders geloof ik best dat ze sociaal zijn maar ook op hun rust gesteld.
Ze zoeken elkaar soms op en hangen dan gemoedelijk naar elkaar.
Soms hangen ze ieder in een andere hoek.
Wanneer er een achter de ander aan gaat is het meestal de vrouw achter de man. Maar nooit dat ik denk, jeetje dat gaat helemaal mis. En altijd maar heel kort. De man is wat schuwer dan de vrouw ook. Dus dat is misschien ook een stukje karakter. Alle foto's die ik heb zijn dan ook van de vrouw.
Met eten is er eigenlijk nooit ruzie, de man gaat automatisch aan de kant voor de dame

De dame heeft ook altijd de eerste worm wanneer ik ze met het pincet voer.
Met de goeramis gaat het prima. Ze hebben af en toe wat "last" van de nieuwsgierigheid van de goeramis. Ze schieten dan gewoon weg.
Maar er wordt niet gejaagd/ gevochten.
Hoe groot was jouw bak ook alweer? 1.20?
Neem sowieso maar één man. Dan zou je daar denk ik wel vier dames bij kwijt kunnen. Afgaande van hoe mijn vlinders zich gedragen.
Ik was laatst bij de lfs om een vlinder erbij te halen maar ze zaten in quarantaine

Ik ga er denk ik maar ééntje bij zetten... twee is misschien toch teveel. Eerst maar eens kijken hoe het met drie gaat in mijn bak.
En dan weet jij meteen hoe het gaat met drie stuks
Ben je niet bang dat de sumatranen aan de vinstralen van de vlinders gaan knabbelen?