Sinds een maand of 3 heb ik een betta crowntail in een 30 liter nano bak. Er zit een filter in en de temp is 26-27 graden. Hij bewoont deze bak alleen. De waterwaarden zijn eigenlijk altijd goed als ik ze controleer (2x per week) en ammoniak en nitriet ligt altijd rond de 0. Eens per week ververs ik water (30%). Het is een vrolijke, hongerige vis die geen vreemd gedrag vertoond.
Toch is het zo dat de Betta sinds ik hem heb horizontale stress-strepen laat zien. Daarnaast verliest hij langzamerhand al zijn vinnen
Volgens de aqua speciaalzaak is het een bacteriële infectie. 1,5 maand geleden heeft hij een "biorb first aid kit" kuur gehad (algemene medicatie ook tegen evt andere ziekten). Dit hielp niet. Dus 2,5 week geleden kreeg hij de JBL ektolbac. Deze kuur is inmiddels 1,5 week afgelopen en hij blijft maar stress strepen houden. En vinnen verliezen. Zijn gedrag is nog steeds blij en normaal.
Hier had ik hem een paar dagen:

Dit was hij vorige week

Inmiddels zijn zijn vinnen nog meer gaan rafelen. kan iemand me helpen? Voel me een beetje machteloos zo omdat ik niet weet wat hij heeft.. alvast bedankt.