Ik zet hier neer wat ik meemaak en wanneer er iets veranderd in gedrag, kleur ed.
Ze zwemmen in mijn Meter (100x40x40, 160 liter)
Wat ik tot nu toe weet is...
...Nog niet veel....Ik weet niet of het een koppel is. Ik weet niet of ze nog mooi op kleur gaan komen..
Wat ik wel weet is dat ze momenteel nogal geel zijn. Wanneer ik op internet kijk naar de fotos zie ik hier en daar foto's die erop lijken. Dit zou te maken kunnen hebben met het feit dat ze jong zijn, ze schuw zijn en daarom nog wat langer de tijd nodig hebben om te wennen.'De ene is wat donkerder dan de andere. Dit heeft echter niets te maken met de schuwheid, de geelste is namelijk het vaakst te zien zwemend door de bak
Ze zijn ongeveer 4-5 cm lang. Ze kunnen 6-8 cm worden.
Ze beginnen sinds woensdag (de dag dat ik ze heb gekocht) zich steeds meer te laten zien. Beide hebben ze hun eigen plekje. De ene bij het grote, en de andere bij het kleinere stuk hout.
Ze komen mn uit hun schuilplaats om te eten maar zijn sinds twee dagen ook tussendoor steeds vaker te zien. Ze krijgen voornamelijk diepvriesvoer aangevuld met droogvoer.
Het gedrag naar elkaar toe is rustig te noemen. De lichte zwemt bv rustig door de bak (op verkenning) en de andere komt er dan achteraan en geeft de lichte een "duwtje" waarop de lichte een stukje weg schiet maar er wordt niet gejaagd. Verder hebben ze nog niet veel interesse in elkaar. Soms zwemmen ze even samen om daarna weer elk hun eigen kant op te gaan.
Ze hebben weinig interesse in de overige bewoners. Ik zag net de donkerste een kegelvlekje wegjagen.
Ik heb net wat plantjes terug de grond in moeten zetten, ik hoop echt ten zeerste dat het niet de laetacara's zijn die dit doen!
Ik zal eens proberen wat mooie foto's te schieten van de bange poeperdjes
Word vervolgd!
Edit: heb zo'n drie kwartier voor de bak gezeten en heb foto's kunnen schieten, maar niet heel mooi...
Maar jullie doen het er maar even mee!
De donkerste (man?)

De lichtere (vrouw?)